DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

09 December 2009

ALAHAI MUHYIDDIN... TAKUT KE...

Pengkhianat Rakyat Johor, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyeru pimpinan Umno/BN supaya berhenti dari berdebat secara terbuka kerana beliau amat khuatir ianya akan mengakibatkan mereka terperangkap dengan gerakan perang saraf Pakatan Rakyat dan secara langsung boleh memberi gambaran negatif rakyat terhadap Umno/BN.

Kenyataan itu berhubung kait dengan perbalahan antara Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz dan Tun Mahathir Muhammad iaitu bekas Perdana Menteri Malaysia yang memerintah selama 22 tahun dan membazirkan hampir RM100 bilion dizaman pemerintahannya (sila rujuk disini...), mengenai program Biro Tata Negara. Nazri yang sebelum ini menggelar Mahathir sebagai "rasis" berikutan kenyataan Mahathir yang mahukan silibus BTN dikekalkan dan tidak perlu dirombak. Nazri pula berpendapat bahawa silibus dan program BTN wajar dirombak berikutan timbulnya ketidakpuashatian peserta kursus selepas tamat program tersebut. Nazri dilihat lebih berpijak dibumi yang nyata berbanding Mahathir dan Muhyiddin serta beberapa pemimpin Umno Johor yang mahu silibus BTN ini dikekalkan.

Ternyata Muhyiddin sudah mulai gusar dengan gerakan2 yang disusun oleh pimpinan Pakatan Rakyat sehinggakan beliau membuat tuduhan bahawa pembangkang sentiasa mencari jalan dan mengadakan agenda tertentu dengan sasaran mahu menjatuhkan institusi dan agensi kerajaan seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan institusi diraja. Inilah kenyataan dari pemimpin yang bermulut "bangsat" yang menuduh tanpa mencermin keperibadian partinya sendiri.

Sebenarnya Umno/BNlah yang selama ini memperkudakan pihak Polis, SPRM, Mahkamah serta beberapa agensi kerajaan demi kepentingan politik mereka dan mengibaratkan penjawat awam seperti pencacai kepada pimpinan Umno/BN. Begitu juga dengan kedaulatan Istitusi diRaja, Umnolah pencemarnya sehinggakan berbagai-bagai dakwaan terhadap Sultan/Raja Melayu (sila rujuk disini..) sehinggakan Pemuda Umno begitu lancang dengan memberi amaran agar pihak istana tidak mencampuri urusan politik negara. Begitulah kebangsatan Umno/BN.

Jika Muhyiddin melarang pimpinan Umno/BN agar tidak berdebat secara terbuka mengenai apa juga isu yang boleh memberikan gambaran buruk terhadap Umno/BN maka kami beranggapan bahawa Muhyiddin juga "kecut telur" untuk berdebat secara terbuka dengan Dato' Seri Anwar Ibrahim mengenai "SIAPAKAH SEBENARNYA PENGKHIANAT RAKYAT". Walaupun Muhyiddin mengerah dan mengarahkan Pemuda2 Umno untuk menjadi hamba suruhannya agar menjerit, menyalak dan memaki hamun Anwar Ibrahim sebagai pengkhianat, hakikatnya rakyat Johor termasuk beberapa pimpinan Umno tahu bahawa Muhyiddinlah sebenarnya pengkhianat rakyat namun kerana takutkan kehilangan pangkat, jawatan dan harta benda maka mereka bertindak dengan menyokong kenyataan Muhyiddin. Inilah sikap pimpinan Umno yang sanggup berpura-pura, menjadi munafik dan ia sama sekali memperlihatkan dengan jelas sikap kebaculan mereka.

No comments: