DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

20 December 2009

KONVENSYEN PAKATAN RAKYAT - KESEPADUAN & KESEPAKATAN DEMI MENJAMIN KEMENANGAN

Alhamdulillah Konvensyen Pakatan Rakyat berlangsung dengan jayanya semalam.

Pelbagai dasar-dasar dikemukakan, berasaskan falsafah ringkas, mengembalikan kuasa kepada rakyat. Sekian lama, kuasa rakyat terhakis kepada pihak penguasa. Tetapi berasaskan falsafah karamah insaniah, Pakatan komited memulakan proses mengembalikan kuasa kepada rakyat.

Penulis amat terharu apabila melihat pemimpin2 tertinggi ketiga-tiga parti sanggup mengetepikan perbezaan dan mencari dahulu kesepakatan seperti yang di ucapkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang.

Lagu Konvensyen, Angin Pendamai menggarap imej perjuangan keringat dan darah rakyat sehingga lahirnya Pakatan Rakyat. Saya sayu melihat gambar Allahyarham Ustaz Fadzil Noor, seorang pemimpin berpandangan jauh yang berkorban besar sehingga Pakatan Rakyat dapat mewarisi semangat Barisan Alternatif 1999.

Pada akhiran konvensyen tersebut, semua perwakilan sebulat suara meluluskan 8 resolusi yang yang merperkukuh, memperkuat dan menyatupadukan komponen Pakatan Rakyat. Inilah saat yang amat mengharukan apatah lagi keikhlasan pimpinan tertinggi parti bersetuju dan bersepakat untuk lebih berkerjasama demi kemenangan Pakatan Rakyat.

No comments: