DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

27 March 2010

AMK GELANG PATAH PERLU BERSEDIA UNTUK DI KERAH KE HULU SELANGOR

Angkatan Muda Keadilan Cabang Gelang Patah tidak akan melepaskan peluang untuk menyumbangkan tenaga serta menimba pengalaman bagi membantu jentera pilihanraya Selangor pada pilihanraya kecil Parlimen Hulu Selangor (P94) yang bakal diadakan setelah kematian Ahli Parlimen Hulu Selangor, Datuk Dr. Zainal Abidin Ahmad akibat barah otak yang dihidapinya. Allahyarham yang menyertai PKR pada tahun 2005 adalah bekas Timbalan Menteri Besar selangor dan pada Pilihanraya Umum ke-12 yang lalu beliau telah menewaskan calon MIC, Datuk G. Palanivel dengan majoriti tipis 198 undi. Berdasarkan keputusan lalu dan 3 kerusi DUN di parlimen ini kesemuanya dimenangi oleh BN maka dijangkakan pillihanraya kecil ini adalah yang paling sengit dan "panas".

Parlimen Hulu Selangor mempunyai 63,539 pengundi dengan 53.9 % Melayu; China 26.7 % dan India 19 % selain kira-kira 1,000 pengundi Orang Asli.

Ketua Umum KEADILAN menggariskan beberapa pra-syarat penting bagi seseorang calon yang bakal dipilih untuk mewakili Pakatan Rakyat di Parlimen Hulu Selangor termasuk yang berkelayakan teguh dasar perjuangan serta tidak mudah termakan dengan sogokan wang ringgit.

No comments: