DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

15 March 2010

KEDAH TAK MEMBANGUN - MUKHRIZ

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mukhriz Mahathir yang juga Ahli Parlimen Jerlun memberi kenyataan bahawa ekonomi negeri Kedah gagal membangun dibawah pentadbiran Pakatan Rakyat.
Sewajarnya beliau selaku Timbalan Menteri menjenguk seketika apa yang berlaku di Johor yang selama lebih 50 tahun dibawah pentadbiran Umno/BN, sekarang berada diambang muflis berikutan ketidakcekapan kerajaan negeri mengurus tadbir kewangan negeri.
Begitu juga dengan peruntukan untuk sekolah2 yang kini dikurangkan bahkan ada pelajar sekolah berasrama dipaksa balik ke rumah masing2 pada setiap hujung minggu berikutan pihak sekolah mahu mengurangkan kos penyediaan makanan.
Apakah malang pelajar2 sekolah di Malaysia ini yang kaya raya dengan hasil buminya namun masa depan pelajar2 ini terpaksa dikorbankan demi kepentingan pemimpin yang tak pernah puas memunggah kekayaan. Inikah perjuangan Umno/BN selama lebih 50 tahun yang di bangga-banggakan. Inikah dinamakan kejayaan pembangunan yang diwar-warkan oleh pimpinan Umno.
Ini baru sedikit pendedahan. Belum lagi nasib pelajar2 di IPT tempatan.

Kepada Mukhriz, cerminlah dahulu prestasi negeri2 dibawah pentadbiran Umno/BN.

No comments: