DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

17 July 2009

KEMATIAN TEO - SPRM DIMINTA BERTANGGUNGJAWAB

Bermula dari aduan Pemuda Umno yang mendakwa dibuli oleh Pegawai Penyiasat SPRM semasa siasatan berkaitan politik wang dalam Umno, kemudian seorang Pembantu Tadbir di Simpang Renggam pula mendakwa dikasari oleh Pegawai Penyiasat SPRM sehingga mengakibatkan kecederaan pada tubuhnya disamping kesan2 lebam (rujuk disini). Mangsa juka dihina dengan pelbagai cacian dan makian sepanjang siasatan dibuat.

Semalam, SPRM menggemparkan lagi... Setiausaha Politik kepada Ean Yong Hian Wah (EXCO Kerajaan Selangor), terbunuh selepas dipercayai terjatuh dari bangunan pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Selangor di Shah Alam. Mayat Teo Beng Hock, 30 tahun, telah dijumpai di atas bumbung bangunan bersebelahan pejabat suruhanjaya tersebut.

Apakah dengan penukaran nama dari Biro Pencegahan Rasuah (BPR) kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), menghalalkan segala bentuk kekasaran dan kekerasan ke atas mana2 individu yang disiasat oleh SPRM.

AMK Cabang Gelang Patah bukan mahu menuduh bahawa SPRM terlibat dalam kes kematian Teo, namun menuntut satu Suruhanjaya Khas bagi menyiasat kematian mendiang Teo dan juga keganasan Pegawai Penyiasat SPRM seperti yang dilaporkan sebelum ini. Kami khuatir ada lagi keganasan dan kekasaran dari Pegawai Penyiasat SPRM terhadap individu yang disiasat yang belum lagi disahihkan kesalahannya.

AMK Cabang Gelang Patah juga meminta SPRM turut menyiasat dengan "SEGERA" kes2 yang dilaporkan oleh Pakatan Rakyat terhadap penyelewengan Pemimpin Umno/Barisan Nasional. Justeru kami meminta SPRM tidak bertindak "pilih kasih" serta berlaku adil dalam menjalankan siasatan. Ini kerana jika kes2 melibatkan pimpinan Pakatan Rakyat, maka SPRM segera bertindak, namun jika melibatkan pimpinan Umno/BN, SPRM seolah-olah menunggu "arahan" untuk bertindak.

'BERKHIDMAT UNTUK NEGARA KERANA ALLAH'

No comments: