DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

24 September 2012

SERANGAN TERHADAP PAKATAN RAKYAT : PEMIKIRAN POLITIK SEMPIT DAN TIDAK BERTAMADUN

Dua Markaz utama PAS Kawasan Gelang Patah telah diserang awal pagi semalam. Markaz PAS Kg Ladang, Gelang Patah dan Markaz PAS Kg. Ulu Pulai menjadi sasaran pihak yang semakin tertekan dengan kemaraan Pakatan Rakyat di Parlimen Gelang Patah. "Billboard" telah dibaling dengan cat manakala beberapa cermin markaz PAS juga pecah terkena balingan objek keras. AMK Gelang Patah percaya ianya adalah kerja samseng2 upahan yang berkerja dengan pihak yang semakin terjejas kepentingan politiknya akibat kemaraan Pakatan Rakyat yang semakin jauh menembusi kubu2 kuat pihak lawan. 
AMK Gelang Patah juga dimaklumkan bahawa seorang ahli PAS telah menerima ugutan dari Ketua Wira Perkasa Gelang Patah agar menurunkan semua bendera PAS. Ugutan itu kemudiannya membawa kepada serangan terhadap markaz PAS dan ini mungkin ada hubungkaitnya. Laporan Polis juga telah dibuat di 2 balai polis iaitu Balai Polis Paya Mengkuang dan Ibupejabat Polis Daerah Nusajaya. Beberapa keterangan juga telah diambil dari beberapa saksi yang tampil untuk membantu siasatan.

Pada 14 Sept 2012 yang lalu, konvoi Jelajah Merdeka Rakyat juga telah diserang ketika dalam perjalanan ke tapak program Majlis Makan Malam Merdeka Rakyat 2012 di Sutera Mall, Skudai. Samseng upahan ini telah menjatuhkan batu dari atas jejantas ketika bas melintasi jejantas tersebut namun ianya tidak mengenai bas Jelajah Merdeka Rakyat sebaliknya mengenai bonet hadapan skuad pengiringnya. Perbuatan keji tersebut yang lansung tidak memikirkan nayawa orang lain atau pengguna jalanraya yang lain dilihat sebagai perbuatan orang2 primitif. Sekiranya batu tersebut mengenai cermin hadapan kereta skuad pengiring DS Anwar Ibrahim, pastinya 
akan berlaku kemalangan yang boleh mengorbankan nyawa. Perjalanan Konvoi Jelajah Merdeka Rakyat ke Sutera Mall juga dikhaianati oleh ketika di selekoh masuk ke jalan menuju Sutera Mall dimana jalan tersebut telah ditaburi paku2. Skuad pengiring terpaksa membersihkan paku2 yang bertaburan di jalan terlebih dahulu sebelum meneruskan perjalanan bagi mengelakkan pengguna lain yang menggunakan jalan tersebut tidak teraniaya dengan perbuatan pihak yang langsung tidak memikirkan hak pengguna jalan tersebut.

Semasa Program Jelajah Merdeka Rakyat di Parlimen Ledang, Bas Jelajah Merdeka Rakyat sekali lagi menjadi mangsa balingan cat oleh samseng upahan Umno/BN. Ketika jemaah baru saja selesai menunaikan solat Jumaat, 2 orang yang menunggang motor telah membalingkan satu tin cat berwarna merah kearah bas Jelajah Merdeka Rakyat yang diletakkan dihadapan Masjid. Inilah kebiadapan dan rosaknya ahlak anak2 muda dibawah pimpinan Umno/BN. Dengan upah RM30 - RM50, mereka sanggup melakukan perbuatan keji dan hina.

 Sebelum berlangsungnya Jamuan Makan Malam Merdeka Rakyat di Sutera Mall tempohari, beberapa kawasan perumahan di sekitar Parlimen Gelang Patah telah ditaburi beberapa risalah fitnah dan provokasi oleh pihak yang cuba menggagalkan program jamuan makan malam tersebut. Perbuatan atau serangan yang dibuat secara sembunyi2 jelas menunjukkan bahawa mereka atau pemimpin mereka sendiri tidak berani berdepan dengan rakyat apatah lagi menjawap soalan2 langsung dari penduduk Gelang Patah. Mengupah samseng2 untuk mengagalkan program2 Pakatan Rakyat jelas menunjukkan mereka sebenarnya dalam keadaan terdesak. Bahkan perbuatan yang dilakukan secara sembunyi2 ini boleh diibaratkan sebagai perbuatan sang pengecut dan penabur fitnah. Bahkan cara mereka mengedarkan risalah2 kepada rakyat juga berbeza dengan cara yang dilakukan oleh Keadilan Johor dibawah Jawatankuasa Pilihanraya Negeri Johor (JPRN) yang mana edaran risalah diberikan terus kepada tangan penerima (rakyat/pengundi) bahkan petugas2 yang mengedarkan risalah tersebut juga bersedia untuk menjawap segala persoalan mengenai isu yang berkaitan dengan risalah yang diedarkan. Ini jelas menunjukkan bahawa risalah/isu yang dibawa oleh Pakatan Rakyat adalah isu sebenar dan bukannya fitnah kerana ianya diedarkan secara terus kepada rakyat. Bahkan pepatah melayu mengatakan "Berani Kerana Benar.... Takut Kerana Salah"....

No comments: