DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

06 May 2009

PIMPINAN PAKATAN RAKYAT DITAHAN POLIS

Chegu Bard masih ditahan di Ibu Pejabat Polis Putrajaya. Beliau ditahan kira2 jam 4ptg tadi. Beliau bersama kira2 30 aktivis Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) juga menyerahkan sepucuk surat daripada bapa mangsa bunuh itu Shaariibuu Setev dan memorandum kepada Datuk Seri Najib Razak.

Pada mulanya mereka dikatakan menyambut hari lahir wanita monggolia itu dihadapan Kompleks Perdana Menteri. Mereka membawa kek seberat 2 kilogram dan kain rentang yang bertulisan "Selamat Hari Jadi Altantuya".

Antara yang awal ditahan adalah Sdr. Sani, Yasir dan Saufi. Chegu Bard yang dinasihatkan untuk hadir ke Ibu Pejabat Polis Putrajaya telah hadir bersama Sdr. Azizi pada jam 4 petang tadi. Namun Sdr. Azizi telah dilepaskan setelah kenyataan diambil manakala Chegu Bard masih lagi ditahan di balai polis tersebut.

Manakala Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu ditangkap polis jam 3.10 petang tadi di hadapan Restoran Haslam, Jalan Pahang Barat dekat sini.

Beliau bersama Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat YB Salihuddin Ayub pada mulanya sedang minum petang di sebuah restoran namun ketika mereka hendak meninggalkan restoran tersebut untuk ke Pejabat Harakah beliau telah ditahan oleh sekumpulan polis yang dipercayai "Special Branch".

Penahanan Mohd Sabu dipercayai berhubung dengan program solat hajat di di Masjid Al-Ittihadiyah, Kampung Tengku Husin Baru,Manjoi bermula jam 5 pagi esok berkaitan persidangan DUN Perak tersebut.

No comments: