DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

27 September 2010

Harapan Untuk Sahabat AMK Gelang patah

Angin pemilihan sudah semakin kencang. Jawatan Ketua AMK Malaysia sudah terang dan bersuluh menjadi rebutan beberapa fraksi. Bahkan hari ini menjadi saksi betapa AMK telah meraikan gagasan demokrasi dengan terjadinya Debat Ketua AMK.

Di Johor, rasanya sudah dapat dikenalpasti suara majoriti terarah kepada susuk individu dan idealisme perjuangan beliau. Tidak lagi menjadi rahsia, comrad2 AMK Johor akan turut mencalonkan nama itu sebagai Jeneral AMK Malaysia.

Namun, tidaklah mahu berkempen untuk mana2 individu. Hanya ingin menyorot sedikit ungkapan @ pandangan yang didengari tempohari. Sgt menarik ungkapan AMK Johor menuju masalah.walaupun masalah yang dihadapi ini kecil, namun ia berupaya menjadi barah yang merosakkan.

Nama baru akan menjadi Jeneral AMK Johor walau siapa pun dipilih menjadi Ketua AMK Malaysia. Baik Che’gu Bard atau Rafizi. Hatta, Hasmi sekalipun perlu menamakan Jeneral baru di Johor. Hanya menanti masa tiba, pabila Sdr. Zabidie Abas akan melepaskan tanggungjawab itu dek kerana limitasi umur.

Berpeluang berkhidmat di bawah Sdr. Zabidie memberikan ruang untuk menyelami gagasan idea & permasalahan yang beliau telah hadapi. Walaupun masanya singkat, namun ruang ini dipenuhi dengan keutuhan semangat & ketekunan beliau dalam menjenamakan AMK Johor.

Apakah Jeneral baru ini akan mampu melaksanakan gagasan idea yang ditinggalkan oleh Sdr. Zabidie dan juga tidak mengesampingkan visi & misi beliau dalam mengemudi AMK Johor tidak menjadi persoalan di sini.

Persoalan lebih besar yang perlu dijawap & dilaksana oleh seluruh comrad AMK Johor adalah “APAKAH KITA TELAH BERSEDIA UNTUK BERSAMA JENERAL BARU MENGEMUDI BATALION BESAR INI atau sekali lagi Jeneral ini akan DIBIARKAN KESEORANGAN dalam peperangan & perjuangan ini?

Penyatuan hati & kerukunan kekeluargaan kita ini sebenarnya bukanlah peranan & tanggungjawab ketua semata2. Sebaliknya, ini adalah peranan kita comrad2 di bawah ini. Kita perlu menyokong susuk Jeneral ini untuk menggapai harapan kita mengangkat kredibiliti AMK Johor.

Tanpa sokongan erat seluruh comrad, pastinya misi Jeneral ini tidak akan berjaya sama sekali. Hatta, Jeneral itu tidak akan mampu menzahirkan hala tuju Ketua AMK Malaysia yang kita sendiri pilih & nobatkan.

Atas kesedaran ini pimpinan AMK Johor akan mengadakan taklimat kepimpinan dan pembentukan organanisasi AMK Johor akan diadakan pada 25hb September ini jam 9 malam bertempat di Kg Air Manis.

Laksanakan peranan kita untuk merapatkan ukhwah dan menjana iltizam mengorak langkah membantu Jeneral baru kita. Sudah pasti walau siapa pun Jeneral itu, beliau pasti harapkan kesepaduan & kesanggupan comrad2 untuk berjuang bersama beliau.

Amat penting kita rapatkan perselisihan, kurangkan perbedaan, dan pastikan diri akan melaksanakan prinsip Perjuangan Adalah Perlaksanaan Kata2.

Walaupun mungkin beberapa pimpinan AMK Johor akan mengangkat kaki meninggalkan kita kerana limitasi umur namun, perlu kita angkat nasihat & pengalaman mereka dalam menguruskan keluarga kita.

Siapa pun juga yang akan menjadi Ketua AMK Johor, kita patut menumpahkan kesetiaan & sokongan total. Insafi perjuangan untuk rakyat bukan perjuangan untuk menaikkan susuk2 individu. Baik Nazri, Fauzi atau siapa jua, mereka hanyalah susuk2 yang telah diamanahkan untuk memimpin perjuangan anak muda Johor.

MOHD RAMLY BIN AHMAD
Naib ketua AMK Johor merangkap Pemangku Ketua AMK Gelang patah

No comments: