DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

26 May 2008

Siasat Segera Mahathir & 5 Dalang






Angkatan Muda Keadilan Malaysia hari ini telah membuat laporan polis terhadap individu-individu berikut:
1. Dr. Mahathir Mohamad2. Tengku Adnan Tengku Mansor3. Ahmad Fairuz Sheikh Abdul Halim4. Eusoff Chin5. Vincent Tan6. V.K. Lingam
Laporan ini dibuat berdasarkan kepada laporan Suruhanjaya Siasatan Klip Video Lingam yang telah menyatakan bahawa individu-individu di atas terlibat di dalam mengatur perlantikan hakim-hakim kanan. Suruhanjaya juga menyatakan bahawa terdapat cukup sebab untuk mengambil tindakan di bawah beberapa peruntukan undang-undang terhadap sebahagian daripada mereka.
Laporan polis ini bertujuan untuk membolehkan Polis DiRaja Malaysia membuka kertas siasatan dan menyiasat segera individu-individu terlibat, seterusnya mengemukakan kepada Peguam Negara untuk tindakan selanjutnya.
Siasatan mesti dimulakan segera tanpa bertangguh bagi memulihkan keyakinan rakyat dan dunia terhadap sistem kehakiman negara yang merosot teruk sejak kebelakangan ini. Sekiranya terdapat bukti yang cukup untuk mendakwa mereka di mahkamah, ia perlu segera dilakukan. Proses perbicaraan akan membolehkan tahap sebenar barah di dalam sistem kehakiman ini dikenalpasti dan tindakan-tindakan perlu diambil untuk menghentikannya dan memulihkan nama baik sistem kehakiman. Sekiranya individu-individu tersebut tidak bersalah, maka proses siasatan dan perbicaraan yang adil akan dapat membersihkan nama mereka.
Angkatan Muda Keadilan Malaysia menggesa pihak polis dan Peguam Negara bertindak tanpa rasa gentar atau pilih kasih di dalam menangani kes ini. Meskipun individu-individu yang terlibat berkedudukan tinggi, keadilan mesti dilihat oleh rakyat telah dilaksanakan terhadap semua orang secara adil.Harapan Baru Untuk Malaysia
Shamsul Iskandar Mohamad AkinKetua Angkatan Muda Keadilan Malaysia

No comments: