DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

06 October 2010

PEMILIHAN 2010

Suasana semakin "panas". Itulah yang dapat digambarkan setakat ini. Pelbagai kejadian yang tidak sepatutnya berlaku telah mencemarkan nama baik Keadilan. Semua cuba bersikap profesional namun emosi dan provokasi berlebihan menyebabkan kematangan fikiran ditewaskan oleh nafsu amarah.
Alhamdulillah.. Keadilan Cabang Gelang Patah telah menjalankan tanggungjawab pada Pemilihan 2010 peringkat cabang dengan jayanya. Tiada pergaduhan dan tiada provokasi. Pemilihan dijalankan dengan penuh kekeluargaan.
AMK Gelang Patah kini ber"boss"kan Ketua baru. Sdr. Nazri yang dahulunya Setiausaha AMK Cabang kini telah dipilih menjadi Ketua Angkatan Muda Keadilan Cabang Gelang Patah yang baru. Tahniah diucapkan. Sekarang tanggungjawab telah terpikul dibahu, semoga beliau dapat melaksanakan tanggungjawab tersebut dan memimpin AMK Gelang Patah agar semakin berani, vokal dan mantap.
AMK Gelang Patah melihat senario Pemilihan 2010 ssebagai gelanggangan politik yang cukup hebat. Terkadang terfikir, kehebatan kempen dan kenyataan media lebih hebat dari bertempur dengan musuh politik kita yang sebenar. Masing-masing menggunakan media untuk menyerang satu sama lain. Politik kebudak-budakan semakin menjadi amalan oleh pimpinan Keadilan di peringkat pusat. Mengapa semua ini berlaku...?? Jika dikaji latarbelakang akademik setiap pemimpin yang bertelagah, mereka2 ini bukanlah calang2 orang namun terkadang perlakuan dan kenyataan mereka seperti kanak2 berusia bawah 15 tahun. Inikah dinamakan kematangan seorang pemimpin.
Kami sering menerima runggutan dari ahli2 biasa yang tidak berjawatan mengenai gelagat pemimpin2 ini. Mereka hanya mampu menggeleng-gelengkan kepala. Sesekali terpacul dimulut mereka "BOSAN" dengan gelagat pemimpin2 ini yang seolah-olah "kemarukan kuasa". Perangai seperti ini menyebabkan rakyat semakin meluat dan menyampah dengan Keadilan. Apa lagi yang kami mampu lakukan diperingkat cabang sedangkan "ANDA" (Pimpinan diperingkat Pusat) bertelagah sesama sendiri. Memberi kenyataan kepada media arus perdana yang sentiasa mencari kelemahan parti untuk diputar belitkan, tanpa rasa bersalah sedangkan mereka juga tahu media arus perdana akan memanipulasikan kenyataan tersebut. itu belum lagi cercaan atau kenyataan di dalam alam maya seperti blog atau laman2 web sosial yang lain.
Gelagat, Sikap dan Perangai pemimpin seperti ini sebenarnya telah mencemarkan nama baik parti sekaligus mencerminkan bahawa parti ini masih belum matang dan persepsi ini amat merbahaya. Jangan biarkan "PERANGAI BURUK" 2 3 pemimpin seperti ini membuatkan rakyat "SALAH" mentafsir dan menilai kesediaan PKR untuk mengambil alih tampuk pemerintahan negara pada PRU akan datang. Akibat Nila Setitik, Rosak Susu Sebelanga...

No comments: