DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

14 January 2011

PRK DUN TENANG : SEKOLAH BERHARGA RM7 JUTA BUKTI KERAJAAN PERIHATIN

BUKTI pembaziran Kerajaan Umno/BN. Inilah bangunan sekolah di perkampungan orang asal di Kg. Segamat Kecil, Labis dimana kos pembinaan bagi sekolah ini dianggarkan lebih dari RM7juta sedangkan kawasan terpencil tersebut hanya menempatkan kurang dari 200 keluarga.
Menurut salah seorang guru yang mengajar disekolah tersebut, murid yang belajar disekolah tersebut kira2 70 orang.
Penduduk orang asal Kg. Segamat Kecil mempersoalkan mengapa sekolah yang melibatkan jutaan ringgit di bina dikawasan pendalaman terpencil sedangkan mereka (penduduk setempat) memerlukan bantuan perumahan (PPRT) tidak dilayan. Kalau dibinapun seolah-olah melepaskan batuk ditangga dimana rumah yang dibina tidak sempurna sehinggakan boleh mendatangkan bahaya pula kepada penghuni.
Ketika Skuad Unit Penerangan AMK Johor berjumpa dengan penduduk Kg. Segamat Kecil tempohari, beberapa "Special Branch" keluar masuk meninjau pergerakan kami bahkan menurut penduduk kampung tersebut mereka telah diugut dan ditakut-takutkan oleh "SB" bahawa mereka akan dipenjara sekiranya mereka menyertai PKR. Padamulanya penduduk takut untuk berjumpa dengan kami namun akibat tidak tahan dengan penderitaan dan tekanan hidup maka mereka memberanikan diri untuk berjumpa dengan kami.
Pembaca sendiri boleh menilai bagaimana kehidupan Orang Asal di Kg. Segamat Kecil berdasarkan gambar yang diberikan.

Rumah usang ini dihuni oleh 7 keluarga...

Inikah yang harus dirasai oleh Orang Asal yang dikatakan "ANAK EMAS" Kerajaan

No comments: