DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

18 January 2011

TAHNIAH PN. NORMALA SUDIRMAN

Tahniah kepada Cikgu Normala Sudirman yang telah dicalonkan sebagai calon PAS mewakili Pakatan Rakyat bagi merebut kerusi Dewan Undangan Negeri Tenang di Labis, Segamat, Johor.
Cikgu Normala yang merupakan Naib Ketua Dewan Muslimat PAS johor telah meletakkan jawatan sebagai guru sekolah pada penghujung 2010 untuk memberi tumouan kepada gerakerja parti. Namun takdir telah menentukan untuk beliau menjadi calon PAS pada PRK N.05 Tenang setelah kematian penyandang kerusi Datuk Sulaiman Taha meninggal dunia.
Serangan blogger Umno sudah bermula sedari awal penamaan calon lagi. DS Anwar Ibrahim yang tidak hadir semasa pengumuman calon pada 16hb Januari 2011 yang lalu telah difitnah oleh bloggers "bangsat" Umno. Mereka mengatakan bahawa DS Anwar tidak hadir kerana marahkan PAS kononnya PAS tidak menuruti cadangan DS Anwar supaya meletakkan calon lain selain Cikgu Normala. DS Anwar pada malam itu digantikan dengan Presiden Keadilan, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Ismail.
Diberitakan bahawa suami kepada Cikgu Normala yang merupakan seorang guru yang mengajar disebuah sekolah di DUN Tenang telah diarahkan berpindah serta merta ke Johor Bahru namun arahan itu ditarik balik selepas mendapat tekanan dan desakan dari pelbagai pihak.
Walaupun diakui bahawa agak sukar untuk Pakatan Rakyat memenangi kerusi DUn Tenang ini namun ianya bukan perkara mustahil dalam dunia politik. Kerjasama perlu diperkukuhkan lagi, perkongsian maklumat dan kebersamaan dalam melakukan gerakerja perlu dipereratkan lagi dan selebihnya kita berserah kepada Allah s.w.t.
AMK Cabang Gelang Patah menyokong penuh Cikgu Normala Sudirman menjadi calon Pakatan Rakyat bagi PRK N.05 Tenang...

**** Umno/BN disarankan menamakan Datin Seri Normala Shamsuddin (bekas pesonaliti TV3) sebagai calon DUN Tenang...

No comments: