DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

30 August 2010

PROGRAM PENGEDARAN BUBUR LAMBUK & BANTUAN FAKIR MISKIN

28hb Ogos 2010 - Keadilan Cabang Gelang Patah dan AMK Negeri Johor dengan kerjasama PAS Cawangan Kg. Ladang, Gelang Patah telah mengadakan program Pengedaran Bubur Lambuk di sekitar Kg. Ladang dan beberapa kampung yang berdekatan. Bantuan Aidilfitri kepada beberapa keluarga miskin juga dapat disampaikan.

Program diadakan agak lewat (kira2 jam 11.30am) berikutan beberapa masalah kecil, namun dengan semangat kerjasama yang diberikan oleh semua pihak, Alhamdulillah... Kerja yang berat menjadi ringan. Kerja2 memasaksiap sekitar jam 3ptg.
Datuk Chua Jui Meng(DCJM), Pengerusi MPN Johor yang namanya kini semakin menjadi sebutan orang ramai sebagai calon PKR bagi Parlimen Gelang Patah pada PRU akan datang, turut hadir dalam program tersebut dan beliau juga adalah penaja utama program pada hari itu. Sikap dan komitmen Datuk Chua wajar dicontohi oleh setiap pimpinan. Omongannya untuk menawan Johor bukan kosong. "Membujur Lalu Melintang Patah"...
Selepas solat Asar,kami memulakan pengagihan bubur lambuk serta bantuan Aidilfitri kepada fakir miskin. Datuk Chua bukan sekadar menyampaikan sumbangan kepada beberapa keluarga Melayu yang hidup miskin, bahkan beliau turut memberikan sumbangan peribadi kepada beberapa keluarga bagi membeli persiapan menyambut hari raya yang bakal menjelang. Beliau turut mendengar keluh kesah dan rintihan rakyat yang hidupnya semakin terhimpit. Sehinggakan beliau meluahkan "rupanya inilah nasib rakyatku,masih hidup dengan penuh kedaifan sedangkan pemimpin atasan senang lenang meratah keringat mereka..."
YB Amiruddin turut hadir dan menyampaikan bantuan kepada fakir miskin dan diakhir program kami berbuka bersama-sama dengan AJK PAS Cawangan Kg.Ladang.

Setinggi-tinggi terima kasih tidak terhingga kepada semua AJK PAS yang terlibat begitu juga kepada AJK2 PKR Cabang Gelang Patah yang bertungkus lumus menjayakan program ini. Terima kasih kepada Datuk Chua Jui Meng, YB Amiruddin Shari dan Sdr. Zabidie kerana menghadirkan diri ke program anjuran Keadilan Cabang Gelang Patah.

No comments: