DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

06 January 2011

APA NAK JADI ANAK TUN MAHA THIR...

Banner laman Seksualiti Merdeka. Laman ini mencetuskan kontroversi kerana menyiarkan video pengakuan gay Azwan Ismail, iaitu "Saya Gay, Saya OK". Laman ini juga menyokong golongan homoseksual dan dilihat sebagai organisasi yang memperjuangkan nasib golongan naluri seksual songsang di negara ini.

Marina Mahathir ketika melancarkan Seksualiti Merdeka pada tahun 2009. Baca lanjut tentang hal itu di sini.

Semalam, Utusan Malaysia menyiarkan berita Gay Dilindungi VIP? Siapa VIP yang dimaksudkan? Tidaklah saya mahu menuding jari kepada Marina Mahathir walaupun anak mantan PM itu dilihat cenderung menyokong golongan itu. Malah marina Mahathir menyokong organisasi Seksualiti Merdeka. Dakwaan anak mantan PM ini menyokong golongan homoseksual ini ada diulas dengan lebih terperinci oleh beberapa blog termasuk Pria Malaya dan Milo Suam. Rajin-rajinlah membongkar arkib blog mereka untuk membacanya.


Agak pelik kerana Che Det seperti yang diketahui umum memecat Anwar Ibrahim atas alasan bahawa bekas TPM itu mengamalkan aktiviti liwat walaupun ketika membuat keputusan itu Anwar Ibrahim belum dibuktikan bersalah oleh mahkamah. Tindakan Che Det yang dilihat banyak orang sebagai sebagai bermotif politik itu menggambarkan bahawa beliau begitu benci akan golongan yang mengamalkan seks songsang. Bertentangan dengan bapanya, Marina pula dilihat yang begitu kuat berpegang pada prinsip hak asasi manusia dan terbuka apabila berbicara tentang golongan gay. Malah berdasarkan kenyataan dan penglibatannya dalam beberapa organisasi membuktikan bahawa dia penyokong kepada golongan gay di Malaysia.

Isu Marina Mahathir ini langsung tidak disentuh oleh jurublog UMCO yang bermati-matian menulis fitnah tentang isu liwat melibatkan Anwar Ibrahim, namun diam membisu apabila Marina Mahathir terbukti terlibat dalam pelbagai organisasi gay/homoseksual di Malaysia. Mereka hanya memejamkan mata tentang Marina Mahathir. Kita juga terfikir-fikir, apakah reaksi Che Det tentang sikap terbuka anaknya itu? Mustahillah Che Det tidak mengetahui sokongan terbuka anaknya itu terhadap golongan yang mengamalkan perbuatan yang dilaknati Allah SWT.


Cuba bayangkan jika Marina Mahathir ini Marina Anwar. Anda tentu sudah tahu reaksi penyokong tegar UMCO terhadap Marina. Anda juga mungkin dapat mengagak tindakan kerajaan terhadap organisasi atau Marina sendiri.

No comments: