DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

19 January 2011

NAJIB BERHATI MULIA

Semalam Najib Razak telah melawat DUN Tenang dan menyampaikan berita gembira buat warga Felda bahawa Felda mempunyai budget sebanyak RM1.6 bilion, aset sebanyak RM15 bilion dan saham2 lebih dari RM5bilion. Bagi Generasi ke-2 pula sebanyak RM85juta telah disediakan sekaligus membuat orang2 Felda terlopong begitu banyak hasil Felda tapi mengapa masih ada peneroka Felda hidup dalam kedaifan.
Najib Razak yang tiba di Labis kira2 jam 9.30am dengan helikopter telah merasmikan Pusat Jalur Lebar Komuniti dan Gelanggang Futsal di Felda Chemplak Barat. Namun begitu Najib Razak yang merupakan Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional telah membuatkan sebuah keluarga dan mungkin juga penyokong Umno yang lain berfikir... Inikah pemimpin yang selama ini aku sokong..???
Semalam juga berita yang menyayat hati apabila Setiausaha Umno Cawangan Felda Tenang, Abdul Latif Subhi bin Mohd Din telah meninggal dunia akibat serangan jantung dan darah tinggi yang melampau. Menurut keluarga Allahyarham, arwah mungkin kepenatan kerana bertungkus lumus menguruskan persiapan menyambut Najib Razak. Namun sumbangan dan penat lelah arwah tidak dihargai bukan sahaja Perdana Menteri malahan seluruh pimpinan Umno samada diperingkat Pusat, Negeri, Bahagian mahupun cawangan apabila jenazah arwah yang berada di masjid langsung tidak diziarahi oleh mana2 pemimpin Umno apatah lagi disembahyangkan. Mungkin jadual Najib Razak terlalu padat atau Najib terlalu asyik mencerca DS Anwar Ibrahim sehinggakan tidak berkesempatan melawat jenazah tersebut walaupun padang yang digunakan untuk majlis perjumpaan Najib dan warga DUN Tenang hanya kira2 100 meter dari masjid dimana jenazah Allahyarham Abdul Latif diletakkan. Suasana pilu, hiba dan terkilan menyelubungi keluarga Pn. Maimunah Hindun yang merupakan balu kepada Allahyarham Abdul Latif yang turut meninggalkan 4 orang anak. Allahyarham merupakan bekas tentera dan pertahanan awam.
Akhirnya jenazah Allahyarham Abdul Latif disempurnakan oleh petugas2 PAS (Unit Amal) sehingga sempurna. Calon PR untuk DUN Tenang, Cikgu Normala sempat menziarahi jenazah Allahyarham Abdul Latif serta bertemu dengan Pn. Maimunah serta keluarganya untuk mengucapkan takziah.
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya... Al-Fatihah

No comments: