DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

05 January 2011

MINYAK RON 97 NAIK LAGI

Semua sudah tahu bahawa Minyak Petrol Ron 97 naik lagi sebanyak 10 sen menjadikan RM2.40/liter.
Apa yang pasti dengan kenaikan minyak yang berturut-turut ini akan menyebabkan ribuan barangan akan turut naik walaupun ada jaminan dari pihak kementerian bahawa mereka akan mengawal dan memantau kenaikan harga barang. Walaupun usaha tersebut dilakukan namun setakat mana pihak kementerian mampu memantau kenaikan harga barang diseluruh negara.
Isu minyak masak juga heboh diperkatakan. Diberitakan harga minyak masak, bawang merah dan bawang putih juga akan naik mendadak. Nah... inikah kerajaan prihatin. Inikah slogan "Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan..."???
Bukan setakat orang2 kampung menderita akibat kenaikan harga barang, namun mereka2 yang bergaji dibawah paras kemiskinan yang hidup dibandar2 besar cukup terkesan dengan kenaikan beberapa harga barang.
Di Johor, selepas dikejutkan dengan kenaikan harga air, kini rakyat Johor terpaksa berdepan dengan kenaikan harga bahan api dan barangan lain. Apakah ini yang perlu dikorbankan oleh rakyat Johor bagi mengekalkan Umno/BN terus berkuasa??? Apakah ini yang dimahukan oleh rakyat Johor..??? Apakah Rakyat Johor tidak terkesan dengan kenaikan harga barangan ini??? Ayuh Bangkit Rakyat Johor.... Kita Tolak Umno/BN pada PRK Tenang dan PRU-13 nanti...

Hancur.. Hancur... Hancur Umno
Hancur.. Hancur... Hancur BN
Hancur.. Hancur... Hancur APCO

No comments: