DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

07 January 2011

PRK DUN TENANG : 6/1 - PROGRAM DS ANWAR IBRAHIM

Keadilan Johor telah menunjukkan kesungguhan dalam usaha membantu PAS memenangi PRK DUN Tenang apabila DS Anwar Ibrahim dan beberapa pimpinan yang lain termasuk Ketua AMK Malaysia, Sdr. Shamsul Iskandar Mohd Akhin, hadir ke DUN Tenang buat kali ke 2 dalam minggu ini. Ini membuktikan bahawa sikap, komitmen serta kesungguhan pimpinan parti bukan sekadar dibibir namun ia telah dibuktikan dengan kehadiran mereka walaupun terpaksa menempuh perjalanan yang panjang.
Malam tadi (6 Jan) DS Anwar telah hadir ke Majlis Makan Malam di Restoran G & D, Labis yang dihadiri ribuan masyarakat di sekitar DUN Tenang. Walaupun DS Anwar hadir agak lewat kerana perlu menyelesaikan beberapa tugasan penting yang melibatkan parti, namun orang ramai masih tidak berganjak dan setia menanti. Kira2 jam 9mlm DS Anwar selamat sampai di Restoran G & D dan menyampaikan ucapannya.
Kira2 jam 10mlm beliau bergegas ke Tenang Station untuk satu ceramah umum yang telah disusun atur dan agak mengejutkan, ribuan orang ramai telah mengerumi Bilik Gerakan PAS UPU Tenang Station. Beliau terus berceramah kira2 40minit dan terus bergegas ke Tenang Kampung. Sdr. Shamsul Iskandar (Ketua AMK Malaysia) pula mengambil tempat untuk meneruskan program.
Dalam perjalanan ke Tenang Kampung, kami dimaklumkan bahawa sekumpulan remaja bermotor telah bersedia untuk melakukan provokasi. Diberitakan, remaja ini telah dibayar sebanyak RM10 seorang oleh Ketua Pemuda Umno Pekan Air Panas bagi mengganggu ceramah tersebut. Ketika DS Anwar sedang berucap, sekumpulan remaja bermotor tadi membuat bising dan polis yang berkawal sekadar melihat sahaja aksi2 remaja tersebut tanpa berbuat apa2. Beberapa petugas Unit Amal dan AMK Johor menegur remaja terbabit namun langsung tidak diendahkan dan kemudiannya mereka berlalu.
Program tamat sekitar jam 11.30mlm dan di penghujung majlis, Sdr. Nazri (Ketua AMK Gelang Patah) yang bertindak sebagai Pengerusi Majlis pada malam tersebut menggantikan Sdr. Zabidie telah menegur pihak polis yang gagal bertindak terhadap remaja tersebut dan mengingatkan Pemuda Umno/BN agar tidak mengulangi insiden di PRK Bagan Pinang dan beliau turut menyeru agar Pemuda Pakatan Rakyat menunjukkan kematangan serta ahlak yang baik di sepanjang PRK DUN Tenang.

No comments: