DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

11 May 2009

PENDEDAHAN : KRONISMA

Disini saya cuba dedahkan beberapa perkara tentang sikap,perangai dan egonya orang UMNO. Kes ini telah lama namun begitu tidak ada seorang pun dari kita cuba huraikan atau cuba ungkapkan agar perkara ini tidak terjadi secara turun temurun atau menjadi tradisi orang UMNO.

Kes pertama adalah seorang Ketua UMNO Cawangan Parlimen Gelang Patah yang menjawat jawatan Pembantu Kesihatan Awam Gred U17 di sebuah Klinik Kesihatan di Parlimen Gelang Patah. Apa yang berlaku disini adalah penempatan bertugas Ketua Umno Cawangan ini telah dirancang dan menggunakan kuasa dalaman dengan menggunakan kuasa UMNO itu sendiri dan beliau dengan megah memberitahu kepada anggota pekerja yang lain beliau akan bertugas disitu sampai pencen dan tidak ada orang yang boleh menukarkan beliau sedangkan staf lama sudah ramai yang bertukar tempat kerja namun tidak pada beliau.

Kes yang kedua Ketua Umno Cawangan ini juga telah banyak kali, acap kali, sering kali dan kerap kali cuti atas urusan UMNO dan urusan peribadi namum begitu tidak sekali pun memohon cuti, beliau menggunakan kuasa beliau cuti dengan sewenangnya tanpa pengetahuan pihak pengurusan, keluar ke Kuala Lumpur atas urusan anak ( belajar di K.Lumpur ), urusan perniagaannya dan urusan UMNO.

Kes ketiga Ketua Umno Cawangan ini sering kali tiada di ditempat kerjanya kerana membantu isterinya menjalankan perniagaan makanan ( Katering ) dan lain-lain.

Kes keempat Ketua Umno Cawangan ini juga telah menggunakan kuasanya untuk mendapatkan kerja anak saudaranya yang kini bertugas ditempat yang sama.

RENUNGAN PILIHANRAYA KE 12.

Sewaktu Pilihanraya Kali ke 12, ramai dikalangan pengundi-pengundi tempatan ( Bahagian Gelang Patah ) yang bertugas diluar kawasan telah balik mengundi. Mereka-mereka ini telah ditipu oleh Orang UMNO dengan berjanji memberikan ‘Wang Tambang’ namun begitu hanya 20% sahaja para pengundi dapat Wang tersebut dan yang lain hanya gigit jari kerana sebahagian Wang tersebut telah diambil oleh petugas-petugas UMNO. Bilik Gerakan Bahagian UMNO di Lima Kedai kecoh selam 4 jam, ada yang membaling kerusi, meja makanan, kasut dan banyak lagi kerana tidak puas hati dengan tindakan PEMBOHONGAN ini.

Luahan Rasa dari
- Ahli Umno Yang Dah Tak Umno -

No comments: