DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

10 April 2010

PERKASA : BIADAP DAN TIDAK MENGHORMATI HAK2 RAKYAT MALAYSIA

Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) dilihat semakin lantang dan biadap sehinggakan norma2 kemelayuan yang menitik beratkan kesopanan dan menghormati orang lain sudah tidak dihiraukan.

Ketua Wira PERKASA Arman Azha Abu Hanifah berkata ucapan Noh pada konvensyen BN baru2 ini yang yang menyentuh tentang kerakyatan bangsa lain selain melayu telah sedikit sebanyak melukakan perasaan bangsa lain, namun Noh selaku Timbalan Pengerusi Umno Selangor tidak perlu memohon maaf kerana pada Arman ianya hanyalah salah tafsiran oleh akhbar berbahasa cina.

AMK Gelang Patah berpendapat bahawa perjuangan Perkasa sudah tidak lagi menghormati hak2 rakyat Malaysia yang lain dan cuba menimbulkan kemarahan pihak lain. Apakah perlu sejarah yang lalu diungkit kembali untuk menimbulkan rasa ketidaksenangan pada bangsa lain..?? Apakah niat dan matlamat sebenar penubuhan Perkasa..?? Jika mahu melayu dihormati dan disenangi oleh bangsa lain bukan dengan tindakan atau ucapan yang boleh dikategorikan "extrimis" tapi dengan cara menaikkan taraf ekonomi, pendidikan serta membendung kebejatan moral orang melayu yang semakin teruk sehinggakan bangsa lain sudah mula sinis terhadap orang melayu.

Bahkan budak2 nakal bangsa lain sudah berani menempelak pelajar2 melayu, hanya bertudung dikepala namun "bawahnya" sudah "hancur". Apa pula anggapan mereka yang tidak bertudung..??? Anak2 luar nikah yang dibuang di tong2 sampah, tangga rumah ibadat atau dimana-mana sahaja kebanyakan melibatkan orang2 melayu. Pandangan dan persepsi negatif ini wajar diperbetulkan dan perkara inilah yang patut diperjuangkan. Bukan sibuk dengan mengungkit-ungkit sejarah lapok sehingga bangsa lain yang mula tidak senang dengan kenyataan dangkal beberapa pemimpin Perkasa atau Umno yang semakin senada. Jika matlamat penubuhan Perkasa ini untuk membela orang2 melayu dan Raja2 Melayu, itu adalah pembohongan besar.

Perkasa adalah talibarut Umno yang cuba keluar kepompong politik Umno untuk meraih sokongan orang melayu terutama golongan muda yang sudah mula bosan dengan Umno. Tidak dinafikan bahawa mereka berjaya meraih sokongan itu malahan ada pendokong Pakatan Rakyat terfana dengan matlamat "palsu" penubuhan Perkasa.

Sudah2lah Perkasa dari terus membohongi orang melayu yang sudah sekian lama dibohongi oleh Umno. Apakah Perkasa mewarisi perangai dan sikap Umno...???? Nilailah sendiri...

No comments: