DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

07 April 2010

RM100 UNTUK WARGA EMAS PULAU PINANG : SHAHRIZAT SEPERTI MABUK "WHISKY"

Kenyataan yang dikeluarkan Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini dengan menyatakan nilai warga emas diPulau Pinang hanya RM10 jelas menghina dan menyinggung perasaan mereka. Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat itu menghina para warga emas di Pulau Pinang berhubung pemberian kerajaan negeri sebanyak RM100 setahun kepada warga emas.

Dengan tanpa silunya, Shahrizat telah membidas Ketau Menteri Pulau Pinang sambil mengatakan Lim Guan Engg meletakkan nilai warga emas di negeri tersebut sebagai kurang daripada RM10 sebulan.

Samada Shahrizat tidak faham atau berpura-pura tidak faham atau mungkin sedang "mamai", sumbangan RM100 yang disalurkan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang kepada warga emas hanyalah sekadar sumbangan kerajaan negeri menghargai warga emas dan golongan ini tetap akan dibela dan dijaga kebajikannya oleh kerajaan negeri.

Sewajarnya Shahrizat menyelidiki, apakah kerajaan negeri yang ditadbir oleh Umno/BN pernah melakukan perkara yang sama dilakukan oleh Lim Guan Engg yang berbangsa cina namun beliau menghargai warga emas tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik dan yang lebih membanggakan beliau menyumbang bukan kerana atas nama perayaan mana2 anutan tapi sumbangan tersebut dibuat atas dasar menghargai warga emas.

Warga emas Pulau Pinang berterima kasih kepada kerajaan negeri kerana mampu memberi sumbangan berbanding kerajaan BN yang hanya mengaut keuntungan sendiri. "Bagi seinci kaut sedepa".... Nyata kenyataan yang diberikan oleh Shahrizat amat berniat jahat serta mahu menjatuhkan kreadibiliti pemimpin PR itu adalah amatlah keterlaluan kerana ia telah melibatkan golongan yang tidak perlu dipergunakan sebagai permainan politik kotor semasa.

No comments: