DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

16 December 2010

KONTRAKTOR MELAYU PULAU PINANG TERUS TERBELA DIBAWAH PAKATAN RAKYAT

Kontraktor Melayu mendapat 100 peratus nilai projek Jabatan Pengairan & Saliran (JPS) dan 98 peratus nilai projek Jabatan Kerja Raya negeri (JKR) di bawah peruntukan kerajaan Pulau Pinang.
Itulah pendedahan yang dibuat oleh Ketua Menteri Pulau Pinang sekaligus menafikan dakwaan Umno Pulau Pinang yang mengatakan jumlah kontraktor melayu yang mendapat projek2 kerajaan negeri menurun. Kenyataan beberapa pemimpin Umno yang mendakwa bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang pimpinan DAP mendikriminasikan kontraktor melayu sebenarnya segaja dibuat untuk memberi gambaran buruk kepada kerajaan negeri tersebut. Bahkan kenyataan tersebut mungkin diberikan setelah beberapa kontraktor2 belaan Umno gagal mendapatkan projek yang dibuat secara tender terbuka.
Kerjaan Negeri Pulau Pinang yang memperkenalkan urustadbir Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) telah berjaya memartabatkan kontraktor Melayu dengan sistem tender terbuka dan ianya juga telah membuktikan bahawa kontraktor Melayu memang berdaya saing secara terbuka.
Yang tak mampu saing hanya kontraktor Umno yang lembik, dayus dan bodoh sehingga terpaksa bergantung kepada kabel politik Umno dan hidup sebagai kontraktor kroni yang telah menyebabkan banyak projek kerajaan bermasalah sebelum ini.

No comments: