DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

15 December 2010

PENDEDAHAN WIKILEAKS : NAJIB "TUNDUK" DENGAN DAKWAAN SINGAPURA... KENAPA???

Beberapa hari yang lalu, akhbar/media arus perdana semalam amat bernafsu memaparkan berita yang dicedok dari Wikileaks kemudian diputarbelitkan. Wikileaks dalam pendedahannya menyatakan bahawa mantan Perdana Menteri Singapura, Lee Kwan Yew dikatakan mengeluarkan kenyataan yang berbunyi "pegawai perisikan Singapura dan menteri kanan Lee Kuan Yew telah memberitahu pejabat Agensi Perisikan Australia bagi Penilaian Nasional (ONA), bahawa "ketua pembangkang Anwar 'memang melakukan dakwaan perilaku yang sedang dihadapinya'. "
DS Anwar telah menyangkal dakwaan atau kenyataan tersebut dan mencabar Lee Kwan yew menjadi saksi dalam perbicaraan Kes Liwat yang melibatkan DS Anwar Ibrahim jika benar mantan Presiden Singapura itu mempunyai bukti.

Namun penafian lemah Najib berhubung dakwaan dari WikiLeaks yang mendakwa bahawa mengenai pembabitan Najib dalam siri pembunuhan wanita monggolia, Altantuya Sharibu menimbulkan tanda tanya. Bahkan Najib mengambil sikap endah tak endah apabila beliau dilabelkan oleh Kerajaan Republik Singapura sebagi ANTI CINA dan meramalkan bahawa akan adanya rusuhan kaum. Najib pula ketika diminta mengulas dakwaan tersebut memberitahu bahawa pendedahan tersebut tidak perlu diendahkan.

Persoalannya "Kenapa Najib bersikap demikian....?"

No comments: