DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

18 May 2011

DS ANWAR DIARAH MEMBELA DIRI

Mahkamah Jalan Duta pada 16 Mei 2011 akhirnya telah memutuskan bahawa DS Anwar didapati bersalah dalam kes Fitnah II Pertuduhan liwat ke atas DS Anwar Ibrahim terhadap Saiful Bukhari Azlan. Hakim Datuk Mohd Zabidin telah memerintahkan Anwar untuk membela diri. Sementara itu DS Anwar Ibrahim telah meminta barisan peguamnya berjuang habis-habisan dalam pembelaan yang mana berkemungkinan DS Najip dan Rosmah serta Musa Hassan akan dipanggil untuk menjadi saksi pada sesi pembelaan yang telah ditetapkan akan berlangsung pada 6 Jun 2011.
DS Anwar yang sudah menjangkakan keputusan tersebut tidak terkejut bahkan pendedahan dari Sayuti Omar yang dikatakan menerima maklumat bahawa Ketua Hakim Negara telah bertemu Najib selama 6 jam pada hari sebelum Najib berlepas ke luar negara baru2 ini membawa tujuan dan maksud sebenar.
Pada hari tersebut juga hakim turut mendakwa bahawa Saiful Bukhari Azlan adalah saksi yang berwibawa dan bercakap benar. DS anwar pula mempertahankan dirinya dengan menyatakan bahawa kesnya tidak mengambil kira beberapa saksi penting antaranya Doktor Hospital PUSRAWI, Dr. Osman Hamid dan pemilik kondominium Desa Damanasara dimana lokasi/tempat Saiful mendakwa dirinya diliwat.
Peguam DS Anwar juga ada menegaskan bahawa sewajar kes ini ditutup kerana tiada asas pendakwaan.
Pada 16 Mei tersebut, ribuan penyokong DS Anwar telah berkumpul dihadapan Mahkamah Jalan Duta tanda sokongan yang tidak berbelah bagi. Bahkan mereka juga sanggup untuk mengulangi zaman Reformasi 1998 sekiranya perlu.

Lawan tetap Lawan

No comments: