DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

28 June 2010

ANGKARA SKUAD CANTAS POSTER A-LONG






Gambar diatas menunjukkan bagaimana Skuad Cantas Poster A-long yang membiarkan sahaja poster2 yang telah dicantas bertaburan ditiang-tiang lampu atau papan tanda bahkan ada yang sekadar dirobek-robek kemudian ditinggalkan. Bukankah menjadi tanggungjawab PBT untuk menjaga keindahan taman2 atau sekitar.
Jika mahu memerangi A-long bukan setakat mencantas poster2 mereka, tetapi mencari atau mengesan kegiatan mereka sehingga "ceti2 haram" ini di tangkap. Masakan menjadi masalah kepada pihak berkuasa @ polis untuk menjejaki mereka. Jika kegiatan kami termasuk panggilan/perbualan atau sms kami dipantau, apakah menjadi kesukaran pihak polis untuk mengesan "ceti2 haram" ini kerana diposter-poster mereka terpampang nombor "handphone" mereka untuk dihubungi. Kenapa pihak berwajib begitu sukar mengesan mereka2 ini atau adakah mereka sebenarnya dibiarkan menjalankan kegiatan mereka kerana dilindungi oleh pihak tertentu...??? (klik sini)
Kalau nak benteras kegiatan A-long biarlah betul2 bukan poster2 yang tidak berakal. Bukankah kelihatan "bacul" jika berperang dengan poster yang tak tahu melawan...
Fikirkanlah namun tuntutan agar Majlis Perbandaran Johor Bahru Tengah lebih serius menjaga kebersihan seperti yang dipertanggungjawabkan kerana rakyat membayar sejumlah wang untuk cukai2 tertentu dan mengharapkan agar keselesaan hidup mereka terjamin.

No comments: