DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

23 February 2009

LAPORAN POLIS TERHADAP PENGARAH SPRM

Hari ini seluruh AMK Negeri membuat laporan polis berhubung kenyataan Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Tan Sri Ahmad Said Hamdan berhubung kenyataan beliau yang bertindak selektif mengumumkan bakal mendakwa Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim atas tuduhan penyalahgunaan kuasa beliau dalam urusan penyelenggaraan kenderaan peribadi beliau dan juga pengagihan lembu korban oleh PKNS di kawasan Parlimen Bandar Tun Razak.

Ketua AMK Gelang Patah iaitu Sdr. Azlan Ishak dan beberapapa AJK AMK Gelang Patah mengiringi Sdr. Zabidie bin Abas (Ketua AMK Johor) membuat laporan polis di Balai Polis Central, Johor Bahru. Turut mengiringi Sdr. Zabidie adalah Naib 1 Ketua AMK Johor, Sdr. Mohamad Nazri Ismail dan Ketua AMK Bahagian Tebrau iaitu Sdr. Magendran. PKR Bahagian Gelang Patah juga memberi sokongan kepada Sdr. Zabidie dengan kehadiran Pemangku Ketua Bahagian iaitu En. Abdul Manan bersama En. Ramli Radam.

Zabidie, Nazri dan Magendran diiringi seorang pegawai polis kelihatan memasuki balai kira2 jam 12.30 tengahari. Kemudiannya Zabidie dipanggil berseorangan untuk siasatan. Kira jam 4.00 petang barulah proses laporan polis terhadap Pesuruhjaya SPRM selesai.

Kenyataan Pesuruhjaya SPRM juga kelihatan selari dengan usaha jahat dan terancang oleh Umno-BN yang mahu menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Selangor selepas kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak.

Apa yang ingin dipersoalkan disini adalah kreadibiliti dan sikap profesionalisme SPRM dalam mengendalikan siasatan kes-kes rasuah, khususnya yang dibuat oleh AMK sendiri dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Banyak laporan membabitkan penyelewengan kes pembelian Eurocopter; kes rasuah mantan MB Selangor Khir Toyo; laporan penyelewengan wang kerajaan oleh Kementerian Belia dan Sukan seperti didedahkan oleh Laporan Audit Negara; laporan lesapnya wang kerajaan melalui anak syarikat kerajaan Negeri Terengganu; laporan mengenai akuan bersumpah Ketua Bahagian keADILan Ipoh Barat, Fauzi Muda mengenai usaha Najib membeli ADUN-ADUN PR di Perak; laporan campurtangan PM yang didedahkan oleh Datuk Raymond Tan di dalam kes membabitkan Datuk Seri Yong Teck Lee; dan puluhan lagi laporan rasuah dan salahguna kuasa yang dikemukakan oleh AMK Pusat namun kesemuanya dibakulsampahkan oleh SPRM.

AMK Gelang Patah percaya bahawa rakyat tidak mudah diperbodohkan dengan siri-siri pembodohan dan pembohongan rakyat yang sedang giat dilakukan oleh Umno-BN.

Ingat!!!! AMK Gelang Patah bersedia untuk menerangkan kepada seluruh masyarakat Gelang Patah mengenai isu ini dengan lebih terperinci serta perancangan pimpinan umno-bn yang begitu rakus untuk menakluki semula negeri yang dimenangi oleh Pakatan Rakyat dengan cara yang begitu jijik.

Zulkaria Ali
Ketua Penerangan
AMK Gelang Patah

No comments: