DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

14 September 2009

BN SEMAKIN CELARU - MAHATIR PULA DIBIDAS

Pimpinan Parti Komponen dalam Barisan Nasional semakin celaru. Kemelut PKFZ dan Skandal Video Lucah telah menyebabkan MCA seperti telur dihujung tanduk dan petanda kehancuran parti tersebut sudah mulai tersingkap.
Sebelum pemilihan kepimpinan MIC pada perhimpunan agung parti itu, Mahatir telah memuji Subramniam (seteru Samy Vellu) didalam blognya yang mana pujian itu telah menimbulkan kemarahan kepada Samy Vellu. Dalam kenyataan balasnya Presiden MIC, Samy Vellu membidas mantan Perdana Menteri itu serta menyelar Utusan Malaysia yang dianggapnya milik Umno kerana mencampuri urusan pemilihan parti itu.

Beliau menggelar Dr. Mahatir sebagai pakar dalam seni "memusnahkan timbalannya". Samy Vellu berkata, sepanjang 25 tahun beliau menjadi Presiden MIC beliau hanya mempunyai seorang Timbalan Presiden namun Dr Mahathir mempunyai empat timbalan selama 22 tahun memegang jawatan sebagai Presiden Umno.

Konflik antara Samy Vellu dan Dr. Mahatir semakin jelas apabila beliau mempersoalkan 4 Timbalan Dr. Mahatir dengan mengatakan "Apa yang berlaku kepada (Tun) Musa Hitam, apa yang berlaku kepada (Tun) Ghafar Baba dan apa yang terjadi kepada (Datuk Seri) Anwar Ibrahim... orang yang amat dipujinya?"

Inilah kali pertama Samy Vellu mengkritik Mahathir secara terbuka walaupun mantan Perdana Menteri itu telah beberapa kali membuat komen negatif terhadapnya sebelum ini.

Beliau turut membidas akhbar Utusan Malaysia dan melabelkan akhbar tersebut sebagai satu penerbitan yang 'rasis' yang berlagak sebagai "abang-besar" apabila akhbar tersebut telah memetik beberapa penganalisa politik yang berpendapat Samy Vellu harus berhenti sebagai presiden parti tersebut.

Jika sebelum ini Najib dan pimpinan BN yang lain begitu angkuh dan sombong dengan memperlekeh dan mengatakan bahawa gabungan Pakatan Rakyat merupakan gabungan yang rapuh dan akan hancur pada bila2 masa namun kini mereka2 terpaksa menelan kata2 mereka apabila parti komponen dalam Barisan Nasional mula bercelaru dengan pelbagai skandal yang boleh membawa kehancuran Barisan Nasional.

Pakatan Rakyat dilihat semakin kukuh disamping usaha2 pemimpin utama parti mencari titik keserasian sambil mempereratkan lagi kerjasama.

No comments: