DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

24 September 2009

PANDANGAN DARI PEMBACA

Pada hari raya ke-2, saya ada menerima e mail dari seorang pembaca yang mungkin kita boleh fikirkan bersama "logik"nya pandangan penghantar e mail tersebut....

Catatan E mail dari Sdr. Jebat...

Sdr,

Sepanjang perjalanan pulang ke kampung halaman di Kluang bermula dari Johor Bahru kemudian saya sengaja mengikut jalan lama melalui Parlimen Gelang Patah, Pontian, Batu Pahat, Sri Gading, Ayer Hitam dan akhir sekali di Semberong adalah satu perjalanan yang panjang. Saya sengaja melalui jalan lama kerana ingin melihat panorama sehari sebelum raya.

Apa yang menghairankan saya, disepanjang perjalanan melalui 7 kawasan Parlimen dan beberapa kawasan DUN, saya langsung tidak melihat 'banner' atau kain rentang mahupun poster ucapan "Selamat Hari Raya" dari parti yang saya sertai 11 tahun yang lalu. Mungkinkah banner, kain rentang ataupun poster ini diletakan dikawasan2 pendalaman bukan di laluan utama. Kenapa begini...???? Mana keperihatinan kita kepada rakyat jika begini sikap kita... Mana perginya Ketua Cabang? Mana menghilangnya Ketua Penerangan? Mana sembunyinya Ketua AMK? Jika perkara "se-enteng" inipun kita tidak mampu melakukan, apakah kita akan mampu mentadbir dengan baik jika kita diberi mandat oleh rakyat untuk memerintah Johor. Inikah yang dinamakan kita telah bersedia dari segi fizikal dan mental....??? Inikah buktinya...???

Saya akui PKR Cabang Gelang Patah terutama AMKnya antara yang paling aktif di Johor namun mereka seolah-olah terkena badi "mayat", kaku dan bisu. Cabang PKR Pontian sewajarnya semakin gah apabila bekas calon Parlimen Pontian pada PRU-12 lalu di lantik sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri namun PKR Pontian terus lesu. Begitu juga Batu Pahat, Sri Gading, Air Hitam dan Semberong... Apakah pimpinan PKR Johor hanya pandai bercakap sahaja dari melakukan kerja??? Kekurangan AJKkah atau sememangnya anda sendiri tidak mahu ambil peduli dan langsung tidak bertanggungjawab...???

Inikah yang dinamakan "Johor Bangkit" seperti yang dilaung-laungkan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim??? Memetik kata2 Sdr. "Anggaplah kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Johor sebagai kehadiran yang luar biasa dan kita perlu mencari dimanakah yang dikatakan "luar biasa" itu. Jika tidak, kita akan sekadar berjaya meraikan kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Johor tanpa impak yang maksimum...."

Saya meminta maaf jika pandangan jumud saya ini agak ketinggalan. Mungkin ucapan melalui SMS lebih baik dari "kerja bodoh" menggantung banner ucapan Selamat Hari Raya untuk menghargai mereka2 yang menyokong PKR. Salam Aidil Fitri dan Salam kemaafan...

..... Terima kasih Sdr. Jebat atas teguran dan pandangan...
..... Kepada semua... "Fikirkanlah jika kita benar2 pimpinan yang bertanggungjawab...."

No comments: