DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

20 October 2009

NOTA : PERKEMAS JENTERA AMK

Kita mengalas Pilihanraya Umum pada Mac 2008 dan 8 Pilihanraya Kecil (PRK) sehingga hari ini.

Alhamdulillah, majoriti masih berpihak kepada Pakatan Rakyat. Terima kasih diatas komitmen pasukan AMK Johor yang berhempas pulas mendokong perjuangan demi bangsa dan negara tercinta.

Sesungguhnya mengalas tanggugjawab lebih perit dari mereka yang hanya berbicara dipojok kedai kopi. Mungkinkah kegagalan menarik anak muda tempatan adalah salah satu punca kekalahan Pakatan Rakyat pada PRK DUN Bagan Pinang baru2 ini dan UMNO-BN telah berjaya mengekplotasikan anak muda dengan didikan ala samseng serta menjinak-jinakkan anak muda ini dengan arak agar menjadi pemabuk muda. Jika kita bermaruah dan tidak mahu melihat anak2 muda melayu terus2an disesatkan oleh Umno-Bn, menjadi tanggungjawab kita untuk segera bertindak menyelamatkan akidah anak2 muda dari terus dirosakkan oleh Umno-BN. Sanggupkah kita melihat abang, adik atau anak2 kita menjadi pemabuk tegar....???

Ayuh segera kita bertindak dan jangan kita benarkan ketewasan kita adalah kerana kecuaian kita sendiri dan 'strategi ala-yahudi' Umno-Bn wajib kita tentang habis2an.

Tiada Beban Batu Digalas

Kita dengar juga rakan-rakan berbisik tentang jawatan pada pemilihan parti dan calon pilihanraya akan datang. Dari segi positifnya yang membangkitkan motivasi berpasukan. Namun jika dilihat dari segi negatif, perjuangan tidak perlu pada jawatan. Ia akan membelenggu pemikiran kepada sifat tamak.

Sesiapa juga layak menjadi ketua, hatta layak menjadi Ketua AMK Pusat jika hasil kerja telah terbukti mampu membimbing, mendidik dan membentuk anak muda ke arah kepimpinan yang lebih mantap. Cabang bergolak tanpa pasukan mantap, apa perlu berbicara tentang calon dan mencatur pentadbiran Pusat.

Pencatat bimbang "menang sorak kampung tergadai". Pencatat menyeru, setiap AMK Cabang menyediakan pelan tindakan yang berkesan pada mesyuarat AMK mendatang, Insya-allah awal November 2009.

Apa gunanya menyalak bukit tetapi mesyuarat AMK negeri tidak hadir. Malah terdapat Cabang tiada perubahan, malah makin lesu-malap.

Sumber berita dari blog amkj.blogspot.com

No comments: