DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

18 June 2010

PERANG POSTER "A-LONG" : PBT WAJIB LEBIH BERTANGGUNGJAWAB





PBT/MPJBT telah menjalankan tugas mereka "memerangi poster A-LONG, bukan memerangi kegiatan A-LONG" dengan cukup efisyen. Disebabkan A-long semakin menjadi-jadi, MPJBT telah menubuhkan Skuad Khas mereka untuk memerangi "poster2 A-long" namun sikap dan tanggungjawab Skuad Elit Khas ini umpama sekadar "janji buat kerja" apabila poster2 yang mereka "perangi" dibiarkan bersepah di tepi2 jalan atau dihadapan rumah2 bahkan ada poster2 yang "diperangi" oleh mereka ini dibiarkan bergantungan dalam keadaan menyemakkan mata memandang. Penduduk dipaksa membayar perkhidmatan atau cukai itu dan ini namun jika begini sikap dan tanggungjawap PBT, perkhidmatan atau cukai yang dibayar oleh rakyat tidak bermakna sama sekali.
Ini pula isu kutipan sampah, di sesetengah taman pusingan kutipan sampah yang sepatutnya 3 kali seminggu iaitu pada Isnin, Rabu dan Jumaat namun jadual itu telah diubah kepada 2 kali seminggu iaitu pada hari Rabu dan Jumaat berikutan kontraktor bertanggungjawab kekurangan lori sampah dan yang menerima musibah adalah rakyat. Penduduk terpaksa menghidu bau busuk apabila sampah tidak dikutip mengikut jadual sehinggakan mengundang lalat dan berulat. Ia boleh mendatangkan penyakit kepada penduduk.
Dimanakah sikap dan tanggungjawab mereka bahkan ahli majlis yang dilantik sekadar "makan gaji buta" apabila gagal memainkan peranan.

No comments: