DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

25 June 2009

JEAN TODT (CEO FERARI)... UNTUNGNYA KAU

Menteri Pelancongan Datuk Ng Yen Yen melantik Jean Todt sebagai ‘duta’ Pelancongan Malaysia untuk tempoh setahun dalam usaha kerajaan menarik 2,000 pelancong menetap di negara ini.

YB Azmin Ali dalam soalannya di Dewan Parlimen menampilkan dokumen yang jelas menunjukkan yuran perkhidmatan Jean Todt sahaja mencecah RM593,400. Kos itu termasuk wang untuk tambang perjalanan, perbelanjaan serta wang saku.Selain itu juga kementerian turut membayar Todt RM388,000 untuk bercuti di dalam negara,

YB Azmin turut mempersoalkan mengapa sejumlah RM593,000 perlu dibayar kepada Jean Todt untuk membuat promosi ini dan berdasarkan kepada dokumen yang diterimanya, pecahan kos adalah untuk tambang kapalterbang sahaja dari Eropah ke Kuala Lumpur ke Eropah telah mencecah RM180,000 ringgit dan tidak termasuk kos penginapan yang mencecah RM80,000 untuk tiga malam.

Timbalan Menteri Pelancongan Datuk Seri Sulaiman Abdul Rahman Taib bagaimana pun enggan menjawab pertanyaan Azmin. Azmin berkata beliau mempunyai maklumat terperinci mengenai pemborosan yang berlaku tetapi mahu memberi peluang kepada kementerian pelancongan menjelaskan perbelanjaan sebegitu besar. Beliau mahukan Kerajaan Umno/BN memberi jawapan yang tepat dengan seberapa segera dan mungkinkah ini salah satu diantara bentuk penyelewengan atau pembaziran wang rakyat oleh Kerajaan Barisan Nasional.

No comments: