DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

15 January 2010

JANGAN LEBIH SUDAH.....

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada dua hari lepas diberitakan menerima satu lagi permohonan yang telah difailkan untuk menuntut gereja2 di Malaysia dibenarkan membawa masuk bahan bacaan dan penerbitan dari luar yang jelas menggunakan nama 'ALLAH' sebagai nama Tuhan yang punya anak.

Thenutgraph.com, sebuah media siber tempatan membuat kenyataan bahawa penggunaan nama ALLAH bagi Kristian sepatutnya dibenarkan diseluruh Malaysia dan tidak hanya terhad ke Sabah/Sarawak sahaja dengan alasan ada Kristian Sabah/ Sarawak yang tinggal dan bekerja di Semenanjung yang tidak faham bahasa selain Melayu.

Apakah benar berita ini...???

Jika benar, AMK Cabang Gelang Patah menyeru cendikiawan islam yang ada di negara ini mencari penyelesaian yang sempurna bagi menjaga kemakmuran di negara ini. Para cendikiawan harus bangun dari kerusi empuk dan meninggalkan bilik berhawa dingin untuk keluar mencari jalan penyelesaian kepada isu ini. Inilah masanya para cendikiawan islam mengambil pendekatan yang bijaksana dan paling halus dalam menyelesaikan isu ini. Percayalah bahawa isu ini tidak akan selesai dengan cara berdemonstrasi. Biarlah mereka yang benar2 pakar/ahli dalam bidang tersebut menyelesaikannya.

AMK Cabang Gelang Patah menuntut tindakan segera dari pihak2 yang bertanggungjawab untuk menyelesaikan isu ini akan ia tidak berlarutan dan dimanipulasi oleh pihak yang tidak bertanggungjawab...

Kami khuatir ada pihak yang tidak bertanggungjawab itu akan mengambil kesempatan memporak perandakan keamanan di negara ini.

No comments: