DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

06 January 2010

KEHILANGAN ENJIN JET F5E - KEYAKINAN RAKYAT PERLU DIPULIHKAN

Penjelasan Peguam Negara bahawa siasatan Polis mendapati tiada pegawai tinggi terlibat dalam skandal kehilangan dua enjin pesawat pemintas F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) adalah meragukan. Logikkah kehilangan aset TUDM dengan nilai 100 juta ringgit itu hanya dilakukan pegawai rendah dan anggota biasa...? Yang hilang bukan alatganti enjin pesawat tersebut akan tetapi sebuah enjing kapal terbang yang tidak mungkin dapat disorok didalam poket.

Ianya juga menunjukkan bahawa sistem keselamatan negara berada ditahap yang cukup lemah. Dahulu Al-Maunah kononnya berjaya melarikan sejumlah senjata ke Bukit Jenalik sebelum mereka berjaya dipujuk apabila lagu P Ramlee yang di kumandangkan telah meruntum hati Anggota Al-Maunah ini untuk menyerah diri. Kemudian kes pembunuhan Al-Tantuya gadis Monggolia yang didakwa dibunuh dengan kejam kemudian diletupkan dengan menggunakan bom C4 yang dipercayai diseludup keluar oleh 2 pegawai polis yang sedang menanti hukuman bunuh. Kita juga pernah dikejutkan dengan kehilangan dadah yang bernilai jutaan ringgit dari simpanan polis.

Apakah ada pihak tertentu cuba memadamkan dan menghilangkan bukti dan fakta kes memandangkan tempoh siasatan sangat lama sehingga menjangkau 16 bulan. Kemungkinan ini mungkin berlaku kerana beberapa kes berprofil tinggi seperti kes kematian Altantuya yang mana dokumen perjalanan masuk ke Malaysia yang sepatutnya berada dalam simpanan Imegresen telah hilang.

Kenyataan awal Kementerian Pertahanan dan Panglima Tentera yang tidak konsisten berhubung kehilangan enjin jet itu juga menimbulkan seribu satu pertanyaan. Kenyataan awal bahawa ada pegawai pangkat Breged Jeneral dan berbagai pangkat telah di ambil tindakan di berhentikan kerana terlibat dalam kes ini tetapi kemudian di nafikan dengan kenyataan mengatakan mereka di berhentikan kerana kes yang lain seolah-olah ada yang tidak kena.

AMK Gelang Patah berpendapat bahawa Suruhanjaya Diraja perlu dibentuk bagi menyiasat kes kehilangan enjin pesawat pemintas F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM). Kenyataan Peguam Negara tidak dapat mengubati kecurigaan rakyat terhadap kelemahan keselamatan negara.

Apakah persepsi anda apabila mlihat gambar dibawah ini....



No comments: