DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

08 September 2008

Ramlang masih imam Masjid Wilayah Persekutuan, mungkin kembali tugas esok

PETALING JAYA: Ramlang Porigi yang menjadi saksi upacara bersumpah bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, masih lagi merupakan imam Masjid Wilayah Persekutuan,
Perkara tersebut disahkan oleh peguam Ramlang, Ahmad Nizam Hamid ketika dihubungi oleh mStar Online hari ini.
"Ramlang masih lagi pegawai di masjid berkenaan. Setakat ini (hari ini) beliau belum menerima sebarang surat tunjuk sebab daripada mana-mana pihak," katanya yang mewakili imam tersebut.
Penghujung bulan lalu, Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Datuk Wan Mohamad Sheikh Abdul Aziz berkata, penjawat awam yang terlibat dengan program kempen pilihan raya boleh dianggap sebagai bertindak bertentangan dengan peraturan kerajaan.
Menurut Wan Mohamed, Jakim akan menjalankan siasatan lanjut mengenai penglibatan imam tersebut dalam perkara ini.
Ditanya bila Ramlang akan kembali bertugas di masjid berkenaan, Ahmad berkata, cuti anak guamnya akan berkahir Selasa ini.
mStar Online difahamkan Ramlang akan kembali bertugas selepas tempoh cutinya tamat.
Beliau telah mengambil cuti sejak 25 Ogos lalu.
Ramlang telah mencetuskan kontroversi apabila hadir di 'pentas' Parti Keadilan Rakyat (PKR) menjelaskan sumpah Mohd Saiful iaitu bekas pembantu kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah tidak sah.
Ketika ditanya sama ada imam berkenaan ada menerima sebarang panggilan telefon daripada mana-mana pihak meminta anak guamnya memohon maaf secara terbuka, Ahmad berkata:
"Setakat ini kami belum terima sebarang panggilan mahupun surat daripada mana-mana pihak."
Peguam Ramlang berkata, pihaknya akan mempertahankan imam itu daripada sebarang tindakan yang akan dikenakan terhadapnya.

Nadi REFORMIS
AMK Gelang Patah

No comments: