DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

14 April 2009

BERHATI-HATI DENGAN KEMENANGAN DI 4 PRK

Saya ada menulis tentang kemenangan Pakatan Rakyat pada 2 PRK sebelum PRK di Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai dan bagaimana kegagalan "puak laknat" ini membawa masuk pengundi hantu apabila pergerakkan dan kemasukan pengundi berjaya dikesan oleh petugas2 dan sukarelawan Pakatan Rakyat. Namun mereka mencuba lagi di 2 PRK terkemudian ini dan kita tidak mendapat berita mengenai pengundi hantu di Batang Ai. Mereka hampir2 berjaya mengelirukan kita. Dikhuatiri sekiranya berlaku sekali lagi PRK di mana2 negeri mereka pasti akan mencuba untuk membawa masuk pengundi hantu ini dengan pelbagai cara. Yang pastinya 'puak2 laknat' ini akan mencuba dan terus mencuba. Tidak keterlaluan jika kegiatan 'haram jadah' ini dilindungi oleh pihak2 tertentu yang sanggup menjadi pelindung kepada 'pembesar2' yang mahu terus berkuasa tanpa memperdulikan dosa. Nasihat kepada pelindung2 kegiatan haram ini supaya memikirkan rezeki yang bakal diterima hasil dari kerja2 haram ini bakal disuapkan kepada anak isteri di rumah. Boleh diumpamakan pelindung2 ini diberikan daging babi oleh yang dilindung, daging babi tersebut telah dipotong2 agar sesiapa tidak mengetahui daging tersebut adalah daging babi lalu diberikan kepada isteri untuk dimasak kemudian dimakan bersama sekeluarga. Fikirlah sendiri.....

Yang pastinya, jentera Pakatan Rakyat sewajarnya diberikan latihan, penerangan dan ilmu yang cukup untuk menghadapi situasi politik kotor sebegini. Jangan tunggu berlakunya pilihanraya kecil atau pilihanraya umum baru kita mahu bertindak. Dikhuatiri tindakan kita agak terlewat. Justeru, AMK Gelang Patah menyeru, meminta dan merayu agar semua AMK di seluruh Negeri Johor diberikan latihan secukupnya. Ketua AMK Johor dan Exconya serta dengan sokongan Ketua AMK Bahagian seharusnya merencana sesuatu bagi mencari formula penambahbaikan AMK itu sendiri. Kesedaran ahli tentang perjuangan harus dipertingkatkan. AMK tidak harus leka dan lesu. Kita harus bergerak dan terus bergerak, berkerja dan terus berkerja.

Saya yakin dan pecaya bahawa setiap kepimpinan AMK baik diperingkat Cawangan, Bahagian, Negeri dan Pusat mempunyai perancangan sendiri. Namun perancangan sahaja tidak cukup jika tiada perlaksanaan. Kita sewajarnya berganding bahu, berkongsi idea serta mempereratkan lagi hubungan dengan PAS dan DAP.

Berbalik semula kepada isu pengundi hantu, saya amat berkeyakinan bahawa jika berlakunya pilihanraya umum dalam tempoh terdekat, pengundi2 hantu ini pasti akan dibawa masuk ke kawasan2 penting demi untuk BN terus kekal berkuasa. Mereka sudah mencuba di 4 pilihanraya kecil dan mereka telahpun mengetahui cara mana untuk mengelak kemasukan pengundi hantu ini dikesan.

Justeru, Angkatan Muda Keadilan mesti bersedia untuk berdepan dengan taktik kotor mereka. Yang pastinya mereka akan menggunakan apa juga instrument kerajaan untuk mereka terus kekal berkuasa.

No comments: