DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

15 April 2009

IBRAHIM ALI 'BANGSAT' ATAU 'BANGSAT' IBRAHIM ALI

Sukar untuk membaca gerak politik Datul Ibrahim Ali. Dahulunya beliau seperti suami kematian isteri sehinggalah beliau ditawarkan bertanding atas tiket PAS pada PRU 12. Namun madu yang diberi kini dibalas dengan racun. Inilah politik Ibrahim Ali.

Kini beliau sibuk memperkatakan kekuatan orang melayu dan menyeru orang melayu menyokong Umno agar parti yang dianggap membela kaum melayu ini menjadi kuat. Kenapa baru sekarang?? Kenapa setelah Umno yang telah lari matlamat perjuangan harus diperkuatkan. Apatah lagi Umno sekarang diketuai oleh pemimpin yang dipalit dengan pelbagai isu dan skandal. Mengapa begitu mudah Ibrahim Ali menjilat kahak hijaunya yang telah diludahkan kepada Umno. Apakah ini wajah sebenar Ibrahim Ali.

Tidak dinafikan, bahkan saya cukup menghormati Ibrahim Ali sebelum ini namun setelah beliau banyak melukakan hati rakan2 Pakatan Rakyat yang pernah mengubati sawan "meroyan" rasa hormat kini kian pudar. Jika beliau boleh memaki hamun Umno setelah di"talak"kan oleh parti tersebut, adalah tidak mustahil beliau boleh melemparkan cercaan kepada Pakatan Rakyat setelah beliau mendakwa bahawa "Ibrahim Ali adalah Ahli Parlimen BEBAS" walaupun bertanding atas tiket PAS. Ibrahim Ali boleh dianggap sedikit bermaruah jika hendak dibandingkan dengan Osman Jailu dan Jamaluddin Md Radzi namun 'kebangsatannya' tetap sama.

Tuntutan Parti Komponen BN dalam pemilihan Menteri Kabinet bukan kerana faktor orang melayu lemah tapi kerana pemimpin utama negara adalah terdiri dari mereka yang tidak 'bersih', kotor, jijik lagi haprak. Apabila kreadibiliti pemimpin boleh dan mula dipersoalkan, maka inilah yang bakal terjadi. Mereka kurang rasa hormat kepada pemimpin apatah lagi mereka2 hanya dibezakan oleh pangkat. Kenapa pula kurangnya sokongan orang melayu kepada Umno dipersoalkan sedangkan pembesar2 melayu dalam Umno terus menerus mengaut dan mengumpul harta kekayaan. Apakah mereka peduli kepada masalah rakyat. Jika pun mereka peduli, berapa peratuskah kepedulian mereka.

Pembesar dalam Umno juga seperti Ibrahim Ali yang lupa diri. Setelah rakyat mengangkat pembesar Umno ini menjadi pemimpin, mereka lupa untuk membalas jasa rakyat. Mereka terus alpa mengaut dan mengumpul harta kekayaan selagi mereka bergelar Yang Berhormat (YB). Namun dimata rakyat, pemimpin seperti mereka wajar digelar 'Yang Bangsat'.....

1 comment: