DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

18 April 2009

GURU BERPOLITIK : HALAL UNTUK UMNO SAHAJA

Dasar yang membenarkan guru2 dari Kumpulan A aktif dalam politik seperti yang dicadangkan oleh Hishamuddin Tun Hussein memerlukan penjelasan yang cukup terperinci. Apakah guru2 yang pro kepada Umno sahaja dibenarkan aktif berpolitik ataupun guru2 ini diberi kebebasan memilih untuk memilih parti politik mana yang mereka ingin sertai...?? Jaminan perlu diberikan agar guru2 yang pro kepada pembangkang tidak 'ditendang' ke sana ke mari. Guru2 harus diberikan kebebasan berpolitik. Jika kepimpinan Umno/bn benar2 telus dan adil, pasti golongan pendidik ini akan memberi sokongan penuh kepada Umno/bn namun jika sebaliknya guru2 ini sudah pasti tidak mahu 'melacur'kan dirinya bersama-sama Umno/bn.

3 comments:

Anonymous said...

1. Tujuan sebenarnya Guru grade A di benarkan berpolitik ialah mudah bagi UMNO mengenal pasti siapa pembangkang dalam pentadbiran pendidikan, selepas itu mudah lah kerja mereka untuk memindah dan menghukum mereka sampai suatu hari nanti bila mereka tidak tahan lagi maka terpaksa sokong BN, saat itu mereka akan di jaja dalam TV/media lain dan disuruh memaki hamun pihak pembangkang.
2. idak mungkin mereka boleh menyokong pembangkang sebab mereka akan diturun pangkat.
3. Ini akan merosakkan pendidikan negara sebab guru guru ini akan bermahajalela, keluar meeting sesuka hati sampai lewat malam, kerja hakiki gerenti akan dipingir.
3. Apa akan berlaku jika Guru besar pembangkang dan guru bawah Umno?
4. Apa akan berlaku jika guru besar UMNO dan guru bawahan PAS/DAP?

alvin_gov said...

"GURU BERPOLITIK : HALAL UNTUK UMNO SAHAJA"

alvin wrote :

Cadangan guru berpoliltik memang cukup tidak berpelajaran. Macamana kita ada menteri pelajaran yang tak berkebolehan dan buntut pemikiran asyik mementingkan UMNO/BN ???

alvin_gov
http://alvin-gov-rakyat.blogspot.com

aku said...

idea bodoh terlampau,org yg bg idea ni memang kayu, mangkuk ayun, bebal dan mcm2 lg la..kerja guru utk ajar ilmu pd pelajar la bangang..kalau nak berpolitik berenti kerja guru tu, masuk mana2 parti yg suka, pelajar pun takde masalah, cisss...rasa nak bg back hand jea kat mamat bingai tu...