DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

10 April 2009

MELAYU DALAM UMNO AKAN BERPECAH

Selepas PRU-12 tahun lalu, saya ada berbual dengan seorang yang ingin digelar 'Man Puaka Kg. Pasir' yang mana dahulunya beliau adalah penyokong tegar Umno. Dalam perbualan itu, beliau ada mengatakan bahawa pada 2009 akan berlaku perpecahan melayu dalam Umno. Dan perpecahan itu akan berpunca dari Khairi Jamaluddin. Beliau menegaskan lagi, sekiranya Khairi menjadi Ketua Pemuda Umno Malaysia maka 2 kumpulan melayu akan terbentuk. 1 kumpulan akan mengikut Hishamuddin yang pro kepada Najib dan 1 kumpulan akan mengikut Khairi yang sudah tentu pro kepada Pak Lah. Pada ketika itu belum ada ura2 Pak Lah akan berundur. Bahkan tidak diketahui lagi siapakah calun yag akan bertanding bagi merebut jawatan Ketua Pemuda Umno. Namun telahan 'Man Puaka Kg. Pasir' ini seakan ada kebenarannya.

Setelah terbentuknya Menteri Kabinet Pilihan Najib, Khairi telah tersingkir. Apakah perasaan Khairi apabila Naibnya dipilih untuk menjawat Timbalan Menteri Belia Sukan. Mukhriz yang tewas kepada beliau dalam perebutan Ketua Pemuda Umno Malaysia pula dipilih sebagai Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri. Mungkin Khairi boleh memberi alasan bahawa Najib tidak melantik beliau ke dalam Menteri Kabinet kerana mahukan Khairi memberi tumpuan kepada gerak kerja Pemuda untuk menarik golongan muda ke dalam Umno namun kenapa Khairi sahaja. Kenapa tidak Razali bersama-sama beliau membuat gerak kerja tersebut.

Mungkin keputusan 'tegas' Najib tidak memilih Khairi kerana mahukan barisan menteri kabinetnya bersih dari rasuah betul walaupun jelas ianya dipengaruhi oleh 'mentor'nya Tun. Dr Mahathir namun apakah barisan kabinet Najib benar2 bersih dari pelbagai palitan skandal..??? Najib sendiri dipenuhi dengan pelbagai skandal yang belum dinafikan oleh beliau secara serius. Seharusnya Najib harus membersihkan dirinya dari sebelum menjawat jawatan Perdana Menteri. Bagaimana mungkin kabinetnya dapat menjadi pemimpin yang baik sedangan beliau sendiri kepelbagaian skandal. Muhyiddin Yassin pula perlu menafikan skandal dan tuduhan ke atas beliau semasa menjadi menteri brooker.. opsss... Menteri Besar Johor dahulu. Apakah beliau juga benar2 bersih... Tak di ketahui menteri manakah yang benar2 suci atau masih 'dara' dari palitan pelbagai jenis rasuah, penyalahgunaan kuasa dan pelbagai lagi.

Apakah bekas menteri yang tidak tersenarai dalam kabinet baru Najib merasa kecewa kerana disingkirkan dan mungkinkah mereka melompat masuk ke PR. Tunggu sajalah lakonan mereka. Yang pastinya ada yang meratap hiba kerana tidak bisa lagi "merompak harta rakyat" akibat disingkirkan dan kani barisan "perampok harta rakyat" yang baru di ketuai oleh Najib sudah dibentuk dengan mantap.

Untuk Man Puaka Kg. Pasir, ramalan mu benar belaka....

No comments: