DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

03 August 2009

CATATAN : SEKITAR CERAMAH ANWAR IBRAHIM & CHUA JUI MENG DI BAKRI, MUAR

Pada Sabtu (01 Ogos 09) yang lepas, Dato' Seri Anwar Ibrahim dan Dato' Chu Jui Meng telah berkongsi Pentas Ceramah di Bakri, Muar yang dihadiri oleh puluhan ribu penduduk sekitar Daerah Muar. Ceramah malam tersebut merupakan ceramah sulung Dato' Chua di Johor semenjak beliau menyertai Parti Keadilan Rakyat bulan lepas. Dengan kehadiran yang begitu ramai jelas menunjukkan bahawa rakyat Bakri amat bersungguh untuk mengekalkan kemenangan Pakatan Rakyat di kawasan tersebut.

Dato' Seri Anwar Ibrahim sebelum itu telah merasmikan Pejabat PKR Cabang Batu Pahat dan kemudiannya bergegas ke Bakri, Muar untuk berceramah.

Dato' Chua dalam ceramahnya menegaskan bahawa antara sebab utama beliau menyertai PKR adalah kerana beliau amat kecewa dengan sikap kepimpinan MCA yang sentiasa menjadi "pak turut" kepada pimpinan Umno dan tiada pendirian.

Dato' Seri Anwar pula mengajak hadirin untuk menghayati beberapa ungkapan "jawa" yang telah mengingatkan kita tentang erti perjuangan disamping peringatan bahawa dalam usaha menegakkan keadilan, kita akan berdepan dengan kuasa yang gila.

Dato' Seri Anwar juga mahukan "Pakatan Rakyat Johor Bangkit" untuk menang dalam Pilihanraya Umum akan datang dan seterusnya memerintah negeri ini. Tiada lagi istilah "Johor kubu kuat Umno" kerana rakyat Johor mahukan perubahan.

Lawan tetap Lawan. Membujur lalu melintang patah......

No comments: