DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

02 January 2010

APA DAH JADI DENGAN PEMUDA UMNO


Inilah gambar yang terdapat dalam web mykmujohor.com yang jelas menceritakan segalanya. Apakah Pemuda Umno Johor tidak merestui perlantikan Tn. Hj. Khairi Jamaluddin (Hj. KJ) sebagai Ketua Pemuda Umno Malaysia. Bahkan Ketua Pemuda Umno Bahagian Gelang Patah turut disebut sebagai proksi Hj. KJ dan dipulaukan oleh pimpinan pemuda Umno yang bukan proksi kepada Hj. KJ.

Hj. KJ dan Zahid Hamidi telah digelar sebagai Petualang dan cuba merosakan imej Umno dan Najib sekarang. Menurut penulis di web mykmujohor, Hj. KJ dan Zahid Hamidi adalah dalang utama kepada pendedahan kehilangan 2 enjit jet tersebut.

Dan isu paling hangat ialah kenyataan Zahid Hamidi di Janda Baik ialah jika beliau dilantik sebagai PM pada jam 1250, Hj. KJ akan beliau lantik sebagai TPM pada 1251. Kenyataan tersebut mencerminkan keakraban mereka dan sekaligus menyindir pentadbiran Najib apabila Hj. KJ langsung tidak tersenarai dalam Kabinet Pentadbiran Najib sedangkan Naib Ketua Pemuda Umno Malaysia telah dilantik sebagai Timbalan Menteri Pelajaran.

Zaid Hamidi juga dituduh cuba memecah belahkan atau memporak perandakan BN Pulau Pinang apabila beliau mencadangkan agar Umno Pulau Pinang diberikan hak sebagai Pengerusi BN Pulau Pinang yang sekarang ini dikuasai oleh Gerakan. Kenyataan beliau itutelah memberi impak yang besar kepada BN dan Najib terutama dari perspektif sokongan masyarakat Cina adalah amat buruk sekali.

Pada kami, inilah sikap sebenar pimpinan Umno/BN yang senentiasa tamakan kuasa dan pangkat agar dapat membolot kekayaan melalui jawatan yang dipegang oleh mereka. Mereka tidak insaf dengan peristiwa yang berlaku 8 Mac 2008 dimana rakyat menolak sikap "kebobrokan" pemimpian Umno.

1 comment:

Unknown said...

Salam tuan. Kunjungi blog saya di http://www.mybabah.blogspot.com untuk melihat Anwar Ibrahim Junior yang semakin membesar...