DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

13 January 2010

EZAM "KUDA BANGSAT" UMNO

Ezam menyalak lagi. Kali ini beliau mengaitkan bahawa kejadian atau ketidaktentuan situasi setelah mahkamah tinggi pada awalnya membenarkan kalimah "Allah" di gunakan di gereja2 katolik sebagai permainan politik Anwar Ibrahim.
Kenyataan "budak tadika kemas" oleh Ezam jelas menunjukan bekas Ketua AMK Malaysia ini ketandusan idea. Tampil dalam akhbar yang telah hilang kredibilitinya iaitu Utusan Malaysia, yang hanya mahukan publisiti murahan.
Kesalahan wajar diletakan kepada parti pemerintah berikutan tidak meneliti kelemahan undang2 sehinggakan ada ruang yang boleh mencabar kedaulatan Islam.
Penulis kurang arif dalam bab undang2 namun jika benar negara ini sebuah negara Islam, mengapakah tuntutan dari Majalah Herald itu tidak dibicarakan di Mahkamah Syariah yang selama ini dikatakan menjaga kepentingan orang2 islam. Apakah Mahkamah Syariah di Malaysia ini digunakan untuk membicarakan kes khalwat, cerai, pembahagian harta, kesalahan sosial yang dilakukan oleh orang2 islam sahaja. Jika benar negara ini sebuah negara islam maka Mahkamah Syariah wajar diletakkan sebagai Mahkamah Tertinggi di negara ini.
Penulis berani mengatakan bahawa isu penggunaan nama "ALLAH" ini adalah permainan politik bangsat Umno yang sudah hampir rebah nazak, hanya menunggu "sakaratulmaut" datang menjemput. Bahkan rata2 orang Umno sendiri mengatakan bahawa isu ini adalah permainan Umno dan mereka sendiri merasa muak dengan politik murahan. Umno akan menggunakan tiga talian hayat yang bisa menyambung hayatnya iaitu (1) Membangkitkan Isu Perkauman. (2) Membangkitkan Isu Raja2 Melayu (3) Membangkitkan Isu Agama. Setelah itu mereka akan menunjukkan bahawa merekalah pembela kepada ketiga-tiga isu tersebut sedangkan Umnolah sebenarnya Pengkhianat kepada Bangsa, Raja2 dan Agama.
Pembaca renungkanlah... Jika benar perkara ini bukan mainan politik bangsat Umno, percayalah ALLAH s.w.t. akan menerbitkan kebangkitan disetiap jiwa orang Islam seperti yang berlaku di Ambon, Indonesia. Penentangan atau bantahan datang dari seluruh umat islam di negara ini tanpa mengira fahaman politik bukan bantahan "main2" yang cuba dijuarai oleh sesetenggah pihak. Fikirkanlah...

No comments: