DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

17 May 2010

TAHNIAH DAP : PAKATAN RAKYAT MENANG PRK SIBU

Kerjasama erat antara PAS, PKR dan DAP tidak boleh dinafikan antara faktor penyumbang kemenangan Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Sibu semalam.
Kerjasama erat dan padu seluruh peringkat bermula dari pimpinan tertinggi ketiga-tiga parti hingga ke peringkat jentera telah memberi impak yang besar sehingga kemenangan berharga di Sibu dapat dicapai.

Diberitakan bahawa semangat petugas2 dan pimpinan ketiga-tiga parti pada pilihan raya ini dapat dilihat apabila petugas masing2 menunjukan kerjasama cukup padu dan jitu dan ia telah menambah keyakinan Pakatan Rakyat untuk mencapai kemenangan.

BN yang begitu selesa berkempen dan menggunakan segala instrument kerajaan namun strategi kempen rumah ke rumah yang digunakan oleh PR sangat berkesan menangkis tohmahan BN.

Sikap terlalu yakin BN bahawa orang melayu adalah pengundi tegar BN sehinggakan masyarakat melayu melanau merasakan terpinggir dengan sikap "double standard" Najib yang hadir ke kawasan mereka dilihat punca protes kaum melayu melanau terhadap Najib.

Dalam pilihan raya kecil semalam, Wong Ho Leng yang juga Adun Bukit Assek, memperoleh 18,845 undi menewaskan calon BN, Robert Lau Hui Yew, yang mendapat 18,447 undi manakala calon Bebas, Narawi Haron memperoleh 232 undi. Kemenangan calon DAP/PR, Wong Ho Leng dengan majoriti 398 undi sudah cukup menjatuhkan keangkuhan BN.

No comments: