DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

17 June 2009

HUJAH DI TV9 : KEBANGSATAN 2 SYED

Hujah di TV9 malam semalam (16 Jun 2009) jelas menampakkan kecetekan dan ketandusan idea 2 pemimpin Umno iaitu Syed Ali Al-Habshee dan Syed Hamid Albar. Mungkin 2 Syed ini bernasib baik kerana tiada pimpinan Pakatan Rakyat yang dijemput sebagai ahli panel pada malam itu. Jika ada pasti lebih menarik, namun sesekali bila Dr. Agus yang bertindak sebagai moderator mencelah ketika mereka memberi pandangan, kedua-dua Syed ini tergagap-gagap untuk menjawap. Layaknya seperti Ketua Umno Cawangan sahaja.

Tajuk "Kerajaan Perpaduan" terus dilacurkan oleh kedua-dua syed ini. Mereka terus memainkan sentimen perkauman dan pada ucapan penggulungan oleh Syed Ali Al-Habshee beliau berkata "mengapa penyokong2 dan pimpinan PAS Perak sanggup berdemontrasi, baring di jalanraya sedangkan kerusi PAS jauh lebih sedikit dari DAP. Hujahnya, beliau beranggapan DAP dan PKR telah mempergunakan PAS". Inilah hujah dangkal lagi bebal yang lahir dari pemikiran Ketua Umno Bahagian Cheras, yang jelas masih mempunyai minda perkauman yang menebal. Mungkin beliau masih terbawa-bawa lagi zaman arab jahiliah dan beliau lupa bahawa rakyat di Malaysia sekarang tidak memandang warna kulit dan keturunan.

Pada pemimpin Umno yang lain, usahlah mempergunakan isu "Kerajaan Perpaduan" ini sebagai senjata untuk menembak Pakatan Rakyat dengan mengupah penembak curi yang lapuk dan tidak mampu membidik dengan tepat. Walaupun apa hujahnya "KEBANGSATAN" Umno tetap tidak dapat dibersihkan lagi selagi Umno dipimpin oleh mereka2 yang punya palitan dosa. Sedarlah bahawa Umno umpama mangkuk najis yang telah puluhan tahun tidak dibersihkan. Jijik, geli dan kotor dan tidak boleh dibersihkan lagi. Jika demikian Umno itu diumpamakan, maka adakah penyokong2 Umno masih mahu bersama dengan Umno.... Jangan hampiri Umno, jika anda tidak terkena cebisan najis yang yang dibawa oleh pemimpin2 Umno, pasti baunya yang meloyakan melekat pada diri anda... Fikir2kan lah...

No comments: