DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

24 March 2009

"ISU APARTHEID" - YB DR BOO CHENG HAW DIMINTA BERI KETERANGAN PADA PIHAK POLIS


YB Dr. Boo (ADUN Skudai) dari DAP telah diminta untuk hadir ke Balai Polis Central, Johor Bahru untuk memberi keterangan mengenai "isu apartheid" yang ditimbulkan ketika Sidang DUN Johor yang lalu. YB Dr. Boo diminta hadir pada jam 2.30 petang dan beliau akan disiasat dibawah "Penal Code Seksyen 500" (Punishment for defamation - Section 500. Whoever defames another shall be punished with imprisonment for a term which may extend to two years or with fine or with both).

Berkaitan dengan isu "aparthied" yang di suarakan oleh YB Dr. Boo sebenarnya cuba dimainkan oleh puak2 Umno yang melihat dari sudut sempit. Sedangkan YB Dr Boo menyuarakan suara rakyat Johor tidak kira bangsa dan agama yang merasakan penjualan balik Dana Johor dengan harga RM0.50/sesaham adalah tidak adil sedangkan penjualan balik Amanah Saham Johor adalah RM1.00/sesaham.

Manakala dari segi polisi pinjaman sesetenggah bank yang juga tidak bertindak adil dimana faedah yang berbeza untuk ahli dan bukan ahli. Sebenarnya, keahlian tidak ditawarkan kepada Bukan Bumiputera walaupun mereka miskin. Dasar ini bukannya tindakan afirmatif tetapi lebih bercorak segregasi dan menjejaskan perpaduan warga Malaysia.

Semoga YB Dr. Boo tidak luntur semangat juangnya walaupun pelbagai ugutan dan provokasi dari kerajaan Umno/Bn cuba membantutkan niat beliau untuk membela nasib rakyat.

1 comment:

momotaro said...

boleh ulas lebih lanjut tak isu apartheid nie,,, kurang jelas la,,, macam merugikan orang melayu...