DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

27 March 2009

KES KEMATIAN P RAMLEE B SALAM TELAH DIADUKAN KE WISMA PUTRA

Khamis (26 Mac 09), Pakatan Rakyat Parlimen Gelang Patah telah ke Wisma Putra untuk merujuk kes kematian Allahyarham P. Ramlee bin Salam (En. Salam - berbaju merah) ke Kemeterian Luar. Kedatangan kami telah disambut oleh kakitangan Bahagian Konsular dan kami kemudian dibawa ke bilik mesyuarat. Dlam perbincangan tersebut Pegawai Kementerian terbabit telah membacakan laporan dari pihak kedutaan Malaysia di Singapura yang mana dalam kenyataan tersebut mendakwa Allahyarham bersama rakan beliau (Sdr. Khamis) telah menyeludup 7 rakyat China ke Singapura. Allahyarham di dakwa cuba melarikan diri menggunakan bot berukuran 20 kaki panjang dengan 55 kuasa kuda bersama-sama Sdr. Khamis. Ketika kejar mengejar berlaku, Khamis telah meminta Allahyarham menyerah diri namun tidak diendahkan oleh beliau. Khamis yang cacat (kudung kaki) itu kemudiannya bertindak nekad terjun ke laut manakala Allahyarham terus melarikan diri walaupun telah beberapa kali diberi amaran oleh pihak Marin Singapura supaya menyerah diri. Setelah Allahyarham tidak mengendahkan amaran tersebut maka Polis Marin Singapura kemudiaannya bertindak melanggar bot Allahyarham dan menyebabkan beliau tercampak ke laut dan pengsan. Semasa diberikan bantuan kecemasan beliau telah meninggal dunia.

Berkemungkinankah cerita ini direka...???

Antara beberapa persoalan yang timbul dari laporan yang diterima oleh kedutaan Malaysia ialah :-
  1. agak mustahil Sdr. Khamis yang cacat berani terjun keluar dari bot
  2. masakan berlaku kejar mengejar sedangkan bot Polis Marin Singapura bergerak dengan kekuatan 400 kuasa kuda sedangkan bot Allahyarham hanya 55 kuasa kuda
  3. dalam laporan itu juga mendakwa Allahyarham melarikan diri menggunakan "speed boat"
  4. kesan kecederaan yang teruk diseluruh badan dan kepala
Pihak keluarga En. Salam akan menghubungi pihak kedutaan Malaysia di Singapura dan akan bertemu sendiri dengan Sdr. Khamis yang masih ditahan di Singapura.

No comments: