DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

09 March 2009

Kenyataan dangkal Hishamuddin Hussein (Menteri Pelajaran) yang mendakwa bahawa perarakan 100 ribu rakyat ke Istana Negara bagi menyampaikan memorandum Bantahan PPSMI adalah di dalangi oleh pemimpin pembangkang dilihat sebagai kenyataan yang terdesak dan memperlihatkan bahawa Pemuda Umno ini sebagai seorang yang angkuh lagi "bodoh sombong" serta ingin mengalih pandangan rakyat kepada isu sebenar.

Bagi memperbetulkan kenyataan Ketua Pemuda Umno yang hampir "expired" ini, bahawasanya kehadiran kami dan beberapa pemimpin pembangkang adalah kerana kami merasakan betapa pentingnya memperjuangkan bahasa melayu ini demi anakcucu kami. Masakan Datuk A. Samad Said dan beberapa kepimpinan GMP yang sudah agak berumur, sanggup berkorban apa saja demi bahasa melayu ini. Bahkan Datuk A. Samad Said tidak kisah sekiranya gelaran "sasterwan negara" ditarik balik. Apakah Pemuda Umno yang "kunun"nya gagah perkasa, sanggup berkorban seperti Datuk A. Samad Said...???? Hampeh la....

Sekiranya kerajaan ikhlas mahukan anak2 kami mahir berbahasa inggeris sewajarnya guru2 diberikan kemahiran khusus serta meningkatkan mutu pengajaran dalam mengajar subjek bahasa inggeris ini agar dapat mendidik anak2 kami ini dengan lebih sempurna serta penuh rasa tanggungjawab. Walaupun dibekalkan dengan alat bantuan mengajar yang canggih namun kepertanggungjawapan sesetengah guru2 ini adakalanya seperti melepas batuk ditangga.

No comments: