DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

20 March 2009

KENAPA MAHATHIR TIBA2 MENYALAK

Semenjak kebelakangan ini Tun. Dr. Mahathir, bekas Perdana Menteri begitu lantang melontarkan komen2 beliau yang pedas2.

Baru2 ini, ketika isu Datuk Seri Ali Rustam dinafikan hak untuk bertanding kerusi Timbalan Presiden Umno pada Perhimpunan Agung Umno penhujung Mac ini, Tun Dr. Mahathir mencadangkan agar Ketua Menteri Melaka itu meletak jawatan ekoran terlibat dalam skandal politik wang.

Tun yang menjadi penyokong kuat kepada bakal Presiden Umno, Najib Razak turut mencadangkan agar Najib memilih barisan kabinet beliau dari mereka yang benar2 bersih dari pelbagai skandal...

PERSOALANNYA....

Siapakah pimpinan Umno yang benar-benar bersih dari apa juga skandal. Jawap Tun... Siapa??? Bahkan Najib sendiri yang akan ditabalkan sebagai Presiden Umno, sudah terpalit dengan pelbagai skandal. Jika benar Najib akan menaiki takhta Perdana Menteri, calon Timbalannya juga pernah terlibat dengan pelbagai skandal.
Isu pembunuhan gadis Monggolia sudah cukup melabelkan Najib sebagai orang yang tidak boleh dipercayai apatah lagi isu eurocopter, kapal selam dan pelbagai lagi. Apakah Najib akan mendapat pengiktirafan dari negara2 luar...??? Kami percaya mungkin hanya Israel mengiktiraf Najib.
Muhyiddin Yassin pula pernah terlibat dalam isu tanah semasa beliau menjadi Menteri Besar Johor. Bahkan beliau pernah di gelar "Menteri Brooker" tanah. Khabar2 angin mengatakan bahawa beliau adalah perancang untuk menyingkirkan Ali Rustam dari bersaing dengannya dalam perebutan kerusi timbalan presiden Umno.
Muhammad Taib pula pernah dikaitkan dengan skandal melarikan seorang "puteri" istana dan berkahwin di Thailand dan kini mereka telah bercerai. Beliau juga pernah ditahan oleh pihak berkuasa (tak pasti pihak berkuasa Malaysia atau Australia) kerana nak bawak lari duit berjuta-juta. Yang pasti skandal beliau lebih hebat dari Muhyiddin.

Samada Najib akan bergandingan dengan Muhyiddin ataupun Muhammad Taib, yang pastinya mereka ini tidak bersih ataupun boleh dikategorikan sebagai 'kepala tahi' dan bakal kabinet yang akan dibentuk serta pengikutnya juga adalah dikalangan 'tahi2'.

Oleh itu, jika ada pembaca blog ini terdiri dari pengikut dan penyokong umno maka fikirkanlah masa depan generasi akan datang sekiranya mereka2 ini diberi kepercayaan untuk memimpin negara. Sanggupkah pewaris kita nanti adalah perasuah. Tidak hancurkah negara kita pada ketika itu. Lihat sahaja betapa rosaknya moral anak2 muda sekarang... sanggupkah kita membiarkan mereka bertambah rosak dengan dipimpin oleh orang2 yang rosak akhlak dan moralnya...

Fikirkanlah, jika kita benar2 sayangkan pewaris generasi kita akan datang tidak dirosakkan oleh pemimpin yang rosak akhlaknya dan runtuh moralnya, kesedaran perlu ada dan kita adalah insan yang bertanggungjawab kelak sekiranya membiarkan mereka ini terus memimpin negara... Katakan "TAK NAK PADA NAJIB" KITA PASTI SEJAHTERA TANPANYA....

No comments: