DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

31 July 2010

INI SAJAKAH YANG MEREKA BERANI

Pagi ini penulis telah menerima panggilan dari seorang AJK AMK yang mendakwa adanya banner provokasi yang jelas cuba mengelirukan rakyat. Jelas mereka sebenarnya mempersendakan Istana Johor apabila gambar DYMM Sultan Johor turut terpampang jelas dibanner tersebut. Jika perkara ini dilakukan oleh Pakatan Rakyat maka berderai-derailah salakkan mereka mengatakan Pakatan Rakyat Penderhaka Raja tapi apa pula yang mahu dilabelkan kepada golongan bangsat ini...???
Sememangnya PKR Johor menyokong penuh perlantikan Datuk Chua Jui Meng sebagai Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri Johor namun apa masalahnya dengan golongan sebelah sana..?? Kenapa pula Datuk Chua dikatakan calon Menteri Besar Johor..?? Sedangkan jelas termaktub didalam Perlembagaan Negeri Johor bahawa Menteri Besar Johor mestilah beragama Islam dan berketurunan Melayu serta mendapat perkenan DYMM Sultan Johor. Kenapa dangkal dan benak sangat pemikiran golongan sebelah sana. Jika Pakatan Rakyat menang sekalipun di negeri Johor pada PRU akan datang (insya-ALLAH), tidak semestinya Datuk Chua Jui Meng akan menjadi Menteri Besar Johor dan golongan sebelah sana wajar faham bahawa kami hanya menukar kepimpinan bukan perlembagaan.
Hakikatnya inilah sebenarnya keberanian mereka. Baling batu sembunyi tangan. Hanya berani dengan menggantung banner provokasi namun bila diajak berdebat, mereka menikus bacul dan kecut. Lihat sahaja bila DS Anwar datang ke Johor, banner2 yang mencerca dan menghina DS Anwar banyak digantung disana-sini. Inilah keberanian mereka yang diibaratkan seperti "pondan". Pemimpin dan pencacai golongan ini sama sahaja. Bacul dan penakut.
Mereka2 ini telah diperbodohkan sehingga pemikiran mereka tepu dan tidak perlu mereka menjadikan rakyat juga bodoh seperti mereka kerana rakyat sudah bijak menilai mana yang baik dan mana yang buruk.
Jika mahu menjadi pendekar, jadilah pendekar yang berani berhadapan dengan realiti bukan seperti pendekar kangkong. Jika benar mereka berani, ayuh kita berdebat di pentas terbuka.. Namun persoalannya, beranikah mereka...????

No comments: