DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

27 February 2009

CERAMAH CHE'GU BARD DI SENGGARANG, BATU PAHAT

Ceramah Che'gu Bard malam semalam di Pt. Botak, Senggarang, Batu Pahat bersama YB Taufik (ADUN Paroi) banyak mengupas isu2 terkini mengenai situasi politik negara.

Che'gu Bard dalam ucapannya mengupas isu siapakah sebenarnya yang penderhaka kepada Raja2 Melayu dan bagaimana rakyat Perak sebenarnya mahukan pimpinan Kerajaan Pakatan Rakyat dan umno-bn sebenarnya tidak yakin dapat memenangi pilihanraya jika berlaku pembubaran DUN Perak. Umno Perak yang kini berbapakan Najib sebagai pengerusi perhubungan umno negeri sanggup mempergunakan apa juga cara asalkan tidak melibatkan pilihanraya untuk merampas dan menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Perak. Terbaca di dalam sebuah blog semalam bahawa 3 ADUN Pengkhianat iaitu Osman Jailu, Jamaludin Radzi dan Hee Yit Fong (Toyota Camry) kini berada dalam keadaan serba salah disebabkan mereka tidak diterima oleh pengundi di kawasan mereka. Mereka berada dalam keadaan tertekan. Sehinggakan ada diantara ADUN ini merasakan yang mereka ingin kembali kepada Pakatan Rakyat. Inilah balasan kepada pengkhianat. Pilihanraya di Bukit Gantang, Perak adalah ketentuan ALLAH s.w.t. Dikala mereka merampas Kerajaan Perak dari Pakatan Rakyat kini mereka diuji dengan PRK Bukit Gantang.

Dalam Isu pembunuhan Altantunya yang dikaitkan dengan Najib Razak bakal PM Malaysia, Che'gu Bard menerangkan bahawa Altantunya bukanlah seorang model yang digembar-gemburkan oleh media arus perdana yang menjadi pencacai umno-bn. Altantunya adalah seorang Businesswomen yang berpengkalan di segitiga emas Hong Kong. Beliau amat berpengaruh dalam urusan jualbeli senjata. Kedatangan beliau ke Malaysia adalah untuk menuntut hak beliau dalam urusan jualbeli senjata yang melibatkan Kerajaan Malaysia. Bahkan beliau membawa dokumen yang dipercayai boleh menjejaskan nama kerajaan dan individu yang terlibat. Altantunya dipercayai ditembak sebelum di'c4'kan. Tertuduh yang dijadikan 'kambing hitam' dalam kes ini juga menerangkan bahawa perancang pembunuhan gadis monggolia ini bebas diluar sana. Kita menunggu apakah Sirul dan Azila akan mendedahkan nama individu terbabit ??? Marilah kita berdoa, jika benar mereka berdua tidak bersalah maka kita pohon pada ALLAH s.w.t agar mereka berdua diberikan kekuatan dan keberanian untuk mendedahkan nama penjenayah, perancang dan pembunuh gadis moggolia ini.

Jika mahu diulas ucapan Che'gu Bard malam itu rasanya terlalu panjang. Apa yang dapat disimpulkan disini bahawa pimpinan PKR atau Pakatan Rakyat di semua peringkat bukan sahaja berdepan dengan umno-bn, akan tetapi kita berdepan dengan semua jentera kerajaan. Polis, Tentera, SPRM, Media Pencacai umno-bn dan apa juga instrument kerajaan serta kita juga terpaksa berdepan dengan samseng2/gangster2 belaan umno-bn. Jika kita tidak berani merubah keadaan politik negara kita sekarang nescaya anak-cucu kita akan dalam keadaan tidak selamat. Sejauh mana perjuangan kita untuk membebaskan negara ini dari ditadbir oleh perasuah dan penjenayah. Mungkinkah benar kenyataan Datuk Ramli dahulu bahawa perlantikan ketua-ketua polis ditentukan oleh gengster2 yang berpengaruh di Malaysia... Andai benar, dimanakah keselamatan kita, anak cucu kita dan masih ingatkah kita pada adik Syarlini dan adik Nurin Jazlin. Ada berita mengatakan bahawa anak2 ini masih hidup.... Siapakah yang menculik mereka. Hanya pihak tertentu yang tahu...

No comments: