DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

13 February 2009

SPR JADI TUNGGANGAN UMNO/BN

Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof memaklumkan bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memutuskan pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang di Perak dan Dewan Undangan Negeri (DUN)Bukit Selambau di Kedah diadakan serentak bagi mengelakkan tempoh berkempen terlalu panjang atas faktor keselamatan. Alasan beliau ialah apabila tempoh berkempen terlalu panjang, pelbagai isu akan ditimbulkan dan keadaan itu boleh mengancam ketenteraman awam dan keselamatan di kawasan terbabit serta keselamatan negara.

Namun, AMK Gelang Patah berpendapat SPR sekali lagi menjadi tunggangan umno/bn untuk merampas kedua-dua kerusi pada PRK nanti. Ini kerana tarikh penamamaan calon adalah selepas Perhimpunan Agung umno dan pada ketika itu Najib telah dinobatkan sebagai Presiden umno sekaligus sebagai Perdana Menteri dan kami percaya dengan adanya kuasa yang cukup kuat maka Najib akan mempergunakan dan menghalalkan apa saja tindakan demi mencapai kemenangan pada PRK ini. Sekali lagi wang rakyat akan ditabur untuk mengabui mata rakyat agar menyokong calon umno/bn.

Perlu diambil kira 2 PRK sebelum ini yang mana tiadanya pengundi hantu dan tidak mustahil pada 2 pilihanraya serentak ini mereka akan menggunakan Pengundi Hantu untuk mencapai kemenangan. Jentera Pilihanraya perlu dibentuk sebeberapa cepat yang mungkin dan palulah gendang untuk untuk mengejutkan pejuang-pejuang kita agar berjuang demi mempertahankan 2 kerusi milik Pakatan Rakyat.

Walauapa pun khabar angin yang kita terima, saya menyeru kepada semua Jentera Anak Muda Keadilan Gelang Patah dapat memberikan sepenuh komitmen untuk membantu Jentera Pilihanraya di kedua-dua tempat ini. Jangan Takut dan Jangan Gentar dengan provokasi serta khabar angin yang dibuat oleh umno/bn.

"HIDUP HIDUP HIDUP RAKYAT" "JANGAN JANGAN TAKUT MAHLUK"

Ketua AMK
Bahagian Gelang Patah

No comments: