DEMI RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

JANJI 100 HARI PAKATAN RAKYAT

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA

KADAR TARIF AIR DI MALAYSIA
Tarif air di Johor adalah yang tertinggi........

04 September 2009

ADUN BAGAN PINANG, NEGRI SEMBILAN MENINGGAL DUNIA

ADUN BN bagi Bagan Pinang, Negri Sembilan, YB. Azman Mohd Noor meninggal dunia di Seremban hari ini. Beliau meninggal dunia kerana serangan sakit jantung pada jam 2.30 petang tadi di Pusat Pakar Seremban.

Dalam pilihanraya umum lalu, Azman, 55, menang dengan mendapat 6,430 undi, menewaskan calon PAS, Ramli Ismail yang mendapat 4,097 undi. Berdasarkan maklumat piliharaya umum yang ke 12, penduduk DUN Bagan Pinang terdiri dari 66% Melayu, 10.5% Cina 19.9% India dan 3.5% Lain2.

Seperti lazimnya, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengadakan pilihanraya kecil dalam tempoh 60 hari ini.

Ia merupakan pilihanraya kecil kesembilan selepas pilihanraya umum tahun lalu.

Bagan Pinang merupakan salah satu dari lima DUN dalam Parlimen Telok Kemang. Pada PRU-12 yang lalu, Pakatan Rakyat berjaya memenangi 3 DUN iaitu Chuah(PKR), Port Dikson(PKR) dan Lukut (DAP). Dalam PRU-12 juga melihat Parlimen Telok Kemang berjaya di tawan oleh Pakatan Rakyat apabila Datuk Kamarul Baharin Abbas (PKR) berjaya menewaskan penyandang kerusi tersebut iaitu Datuk S. Sothinathan (MIC) dengan majoriti 2,804 undi.

Untuk rekod, Negri Sembilan mempunyai 36 kerusi DUN dan pada PRU-12 yang lalu, BN menang 21 kerusi DUN manakala Pakatan Rakyat menang 15 kerusi DUN (PAS (1) PKR (4) DAP (10). Mampukah Barisan Nasional mempertahankan kerusi Bagan Pinang jika berlaku pilihanraya kecil nanti.

AMK Cabang Patah mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham. Marilah kita sama2 menghadiahkan Allahyarham dengan bacaan al-fatihah, semoga roh beliau ditempatkan bersama-sama orang2 yang beriman dan dicucuri rahmat. Al-fatihah..

No comments: